اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی آبادان:

سرانه هر شهروند آبادانی از کتابخانه‌ها تنها 48 سانت است

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه‌های عمومی آبادان گفت: هم اکنون سرانه استاندارد زیربنایی در مقوله کتابخانه‌ها برای هر شهروند چهار متر مربع است که سهم شهروندان آبادانی 48 سانتیمتر است.

سرانه هر شهروند آبادانی از کتابخانه‌ها تنها 48 سانت است

بیژن طهماسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار کرد: امروزه کتاب و کتاب‌خوانی جایگاه ویژه‌ای در بین فرهیختگان علم و ادب دارد زیرا از زمینه‌های اصلی پیشرفت‌های پژوهشی در همه کشور‌های دنیا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون سرانه استاندارد زیربنایی در مقوله کتابخانه‌ها برای هر شهروند چهار متر مربع است که سهم شهروندان آبادانی 48 سانتیمتر است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی آبادان افزود: شهرستان آبادان در زمینه زیر بنایی ساختمان در حوزه کتابخانه‌ها با کسری 8 هزار 750 متری روبرو است.

وی با اشاره به حساسیت وجود یک کتابخانه مرکزی در آبادان گفت: آبرو و حیثیت فرهنگی هر شهر با وجود کتابخانه مرکزی محقق می‌شود و ما درصدد هستیم با تأسیس کتابخانه پشتیبانه اساسی در حوزه فرهنگ و ادب شهرستان برای جوانان و محققان ایجاد کنیم.

طهماسبی تصریح کرد: جای خالی اختصاص اعتبار برای تأسیس کتابخانه مرکزی آبادان در ردیف بودجه‌ای شهر آبادان احساس می‌شود.

وی با اشاره به مکان مناسب برای تأسیس کتابخانه مرکزی گفت: در رایزنی‌هایی که با فرماندار ویژه آبادان داشته‌ایم سالن ثامن‌الائمه شهرستان آبادان به عنوان بهترین نقطه برای احداث کتابخانه مرکزی انتخاب شده است.

طهماسبی در پایان گفت: در صورت تأیید اداره کل ارشاد استان خوزستان و با قول مساعد فرماندار آبادان، به زودی شاهد تأسیس کتابخانه مرکزی در شهر آبادان هستیم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول