اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حضور ورزشکاران اصفهانی در المپیک

وزنه‌برداری چراغ اول حضور در المپیک را روشن می‌کند

خبرگزاری فارس: حضور ورزشکاران اصفهانی در المپیک با رشته وزنه‌برداری آغاز شد و این رشته در حال حاضر نیز گزینه اصلی برای شکسته شدن طلسم بی‌مدالی اصفهان در مسابقات المپیک است.

وزنه‌برداری چراغ اول حضور در المپیک را روشن می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، لندن مردادماه امسال میزبان سی‌امین دوره بازی‎های تابستانی المپیک است که طی روزهای 6 تا 21 مردادماه برگزار می‏شود، به همین بهانه سرویس ورزش خبرگزاری فارس در نظر دارد در گزارش‌هایی به حضور ورزشکاران اصفهانی در دوره‌های گذشته المپیک در رشته‌های مختلف نگاهی داشته باشد.

* استکی مرد اول المپیکی ایران

نخستین حضور ورزشکاران اصفهانی در المپیک به سال 1964 بر می‌گردد که رضا استکی وزنه‌بردار اصفهانی در دسته 80 کیلوگرم در ترکیب تیم اعزامی ایران به این رقابت‌ها حضور داشت.

استکی که سابقه قهرمانی در بازی‌های آسیایی و چند عنوان جهانی را در کارنامه داشت، در این مسابقات نتوانست وزنه‌های خوبی را جابه‌جا کند و در رده دوازدهم ایستاد.

تیم ملی وزنه‌برداری ایران نیز در این رقابت‌ها بسیار کم‌فروغ ظاهر شد و هیچ یک از وزنه‌برداران نتوانستند روی سکو بروند.

* پایانی با هشتمی

دومین حضور وزنه‌برداران اصفهانی به المپیک 1967 مونترال باز می‌گردد که این بار فضل‌الله دهخدا در ترکیب تیم پر تعداد اعزامی ایران به کانادا حضور داشت.

دهخدا در دسته 56 کیلوگرم به رتبه‌ای بهتر از هشتمی المپیک دست نیافت و سایر وزنه‌برداران نیز کم‌فروغ ظاهر شدند و تنها محمد نصیری توانسته در دسته خروس وزنه به مدال برنز دست پیدا کند.

* اتفاق غیر منتظره

پس از المپیک 1976 تا سال‌ها وزنه‌برداران اصفهانی در ترکیب تیم‌های اعزامی به المپیک جای نداشتند تا اینکه پیش از المپیک 2008 پکن اتفاق غیر منتظره‌ای رخ داد و در شرایطی که همه ورزش‌دوستان ایرانی منتظر هنرنمایی و کسب سومین مدال طلای حسین رضا‌زاده بودند، دو هفته پیش از اعزام تیم به دلایل نامعلوم رضازاده از حضور در المپیک بازماند و رشید شریفی وزنه‌بردار جوان اصفهانی جایگزین وی شد.

شریفی که در دسته فوق‌سنگین وزنه می‌زد، در فاصله کوتاهی که برای آماده شدن فرصت در اختیار داشت، مهیای حضور در میدان المپیک شده و در رقابت با سنگین‌وزن‌ترین وزنه‌برداران دنیا به عنوانی بهتر از ششمی دست نیافت.

در این دوره از المپیک نیز وزنه‌برداران ایرانی موفق به کسب عنوان قابل توجهی نشدند.

* شانس مدال

در مسابقات المپیک 2012 لندن که از روز جمعه به طور رسمی کلید می‌خورد، در ترکیب تیم شش نفره ایران به این رقابت‌ها، سهراب مرادی وزنه‌بردار جوان اصفهانی حضور دارد.

مرادی که در دسته 85 کیلوگرم وزنه می‌زند، با رکوردهایی که به ثبت رسانده، شانس زیادی برای کسب مدال در این مسابقات دارد.

مرادی و کیانوش رستمی دیگر وزنه‌بردار ایرانی دسته 85 کیلوگرم هر دو از شانس زیادی برای کسب مدال در این دسته برخوردار هستند و در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، در این دسته دو مدال نصیب ورزش ایران می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول