اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان:

جرائم در ماه رمضان 70 درصد کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب کرمان با تأکید بر نقش باورهای دینی در کاهش جرم، گفت: در ماه مبارک رمضان جرائم 70 درصد کاهش می‌یابد.

جرائم در ماه رمضان 70 درصد کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد شامگاه چهارشنبه‌ در نشست هم‌اندیشی نقش رسانه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور جمعی از مدیران خبرگزاری‌ها و صدا و سیمای مرکز کرمان اظهار داشت: پیشگیری به عنوان یک امر حیاتی باید در جامعه به آن عمل شود.

وی بیان داشت: برای بهره‌‌گیری از رسانه‌ها در این مقوله باید سیاست لازم رسانه‌ها در این زمینه تبیین شود و هنوز در این مورد در فرهنگ عمومی زیاد کار نشده است.

موحد ابراز داشت: نقش رسانه‌های ارتباط جمعی بسیار با اهمیت است و باید برای نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از جرم تلاش لازم را انجام دهند و این مقوله مورد تقاضای دستگاه‌ قضائی است.

وی عنوان کرد: پیشگیری در قدم اول نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و این امر حیاتی و نیاز امروز جامعه و غفلت از آن زیان‌بار است.

دادستان کرمان تصریح کرد: زمینه‌ها و بسترهای جرم‌زا باید توسط رسانه‌ها آسیب‌شناسی شده،‌ به چالش کشیده شود و همه را درگیر کند تا ابعاد ناهنجاری‌های اجتماعی شناسایی شوند.

موحد گفت: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود، طریقه پیشگیری از جرم را برای شهروندان تفهیم کنند زیرا بسیج عمومی برای این کار لازم است و دولت به تنهایی موفق نمی‌شود.

دادستان کرمان با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های هرمی افزود: به دلیل اینکه جامعه آشنا نبود، مردم آسیب‌پذیر شدند اما پس از مدتی همه دستگاه‌ها و مردم با هم همراه شده و در نهایت این جرم در جامعه کنترل و به حداقل رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: دنیای صنعتی ناهنجاری‌های خاص خود را دارد و مردم از این موضوع بی‌خبر هستند، باید شهروندان را مطلع کرد و در این زمینه نقش رسانه‌ها بسیار مؤثر است.

دادستان کرمان با بیان اینکه ریشه اغلب جرم‌ها مواد مخدر و روانگردان، مشروبات الکلی و سلاح و مهمات سرد و گرم است،‌ گفت: رسانه‌های نقش مؤثری در تقویت و تضعیف ناهنجاری‌ها دارند و باید فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت گیرد.

وی ابراز داشت: باورهای دینی در کاهش جرم بسیار مؤثر هستند و در ماه رمضان جرائم 70 درصد کاهش می‌یابد.

موحد افزود: تحکیم مبانی خانواده با رسانه‌ها بسیار تأثیرگذار است و باید خود کنترلی از طریق خانواده‌ها صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: تقویت رسمی مقابله با جرم باید از طریق رسانه‌ها صورت گیرد و با نهادهای مسئول تعامل لازم صورت گیرد و اعتمادسازی بین شهروندان و نهادها انجام شود.

دادستان کرمان گفت: ترویج فرهنگ قانون‌مداری باید در دستور کار رسانه‌ها باشد، معرفی کارکردهای عملی دستگاه‌های مسئول باید انجام شود و شهروندان در معرض آسیب نیز باید توجیه شوند.

انتهای پیام/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول