اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

امروز در نبرد اقتصادی با دشمن قرار داریم

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: وضعیت امروز کشور نبرد اقتصادی با دشمن است و در این ارتباط با روزمره‌کاری مسئولان نمی‌توان به مقابله با این نبرد پرداخت.

امروز در نبرد اقتصادی با دشمن قرار داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های امروز نمازجمعه مشهد که در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد، به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان نظام اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار خود با مسئولان نظام به 2 مسئله راهبردی که یکی از این مسائل بیان واقعیت‌های جامعه بر مبنای سازوکار منطقی بود، اشاره کردند.

خطیب جمعه مشهد در ادامه سخنان خود به این مسائل راهبری مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان نظام خواستار بیان واقعیت‌های جامعه بر اساس سازوکارهای منطقی شدند.

علم الهدی در ادامه گفت: ایشان در سخنان خود آرمان‌گرایی بودن توجه به واقعیت‌ها و نیز بکارگیری سازوکار منطقی از سوی مسئولان نظام را نوعی خیال پردازی و توهم دانستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، آرمانگرا شدن بدون توجه به واقعیت‌ها جامعه را توهم دانست و افزود: باید واقعیت‌های جامعه را به مردم گفت و مردم را در جریان امور گذاشت.

وضعیت امروز ما وضعیت جنگ اقتصادی با دشمن است

امام جمعه مشهد گفت: وضعیت امروز ما وضعیت جنگ اقتصادی با دشمن است و در این ارتباط مسئولان نظام بدانند که در این وضعیت نباید با روزمره کاری، وضعیت را مدیریت کنند و در این راه باید مدیران و مسئولان کشور با چنگ و دندان به برطرف کردن مسائل اقتصادی پیش روی مردم بپردازند.

امام جمعه مشهد در بیان یکی از واقعیت‌های امروز کشور گفت: عقب راندن دشمن از زمان جنگ تحمیلی که در آب و خاک این کشور بود به عقب و تا در مرزهای سوریه و لبنان از واقعیت‌های امروز کشور است.

وی ادامه داد: اکنون دشمن جرات دخالت نظامی در کشور را ندارد اما آنچه که مسلم است این است که دشمن دست از دشمنی خود با ما برنداشته و جدی تر از گذشته با ما وارد دشمنی شده است.

مقاومت اقتصادی راهبرد منطقی است

امام جمعه مشهد در بیان راهکارهای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن گفت: مقاومت اقتصادی یکی از راهکارهای مقابله با نبرد اقتصادی دشمن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: البته اقتصادی مقاومتی به معنای آن نیست که مردم از غذا خود کم و یا آن را نصف کنند و یا آنکه کودکان آنان شب را گرسنه به صبح برسانند بلکه مقاومت اقتصادی این است که از راه‌های دیگر برای رفع مشکلات پیش روی اقتصادی گام برداشت.

وی با اشاره به وضعیت مرغ و مسائلی که پیرامون این ماده پروتئینی رخ داده است، اظهار کرد: مدیران اقتصادی کشور نیز در این راه باید ابتکار عمل داشته باشند و راه‌های دیگر را برای تامین مایحتاج مردم در نظر بگیرند تا خود تامین کننده نیاز جامعه باشیم.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه همه نیازها تنها در اروپا و آمریکا نیست، افزود: یک از مشکلاتی که در ارتباط با مسئله مرغ در کشور شکل گرفت کمبود کنجاله سویا برای تامین نیاز مرغداری‌ها بود.

علم‌الهدی ادامه داد: مسئولان باید همانند دیگر مسائل کشور که از راهکارهای گوناگون برای برطرف کردن و حل مسئله می‌پردازند، استفاده کنند به‌عنوان مثال در افغانستان کنجاله جو به میزان قابل توجهی تولید می‌شود و در این ارتباط با یک تغییر می‌تواند نیاز جامعه را پاسخگویی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: البته در این راه دولت نیز تشریفات گمرگی خود را کمک کند تا بتوان به نیاز جامعه پاسخ داد و همانند گذشته که دشمن را در کشور خود ز پای درآورده و عقب نشاندیم در این مسئله نیز دشمن را شکست دهیم.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول