اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

معروف گستری و منکر ستیزی از کارکردهای نهاد نماز جمعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: معروف گستری و منکر ستیزی در بستر جامع بشری، روح رسالت رسانه‌ای پیامبران است، که این ویژگی از کارکردهای نهاد مقدس نماز جمعه است.

معروف گستری و منکر ستیزی از کارکردهای نهاد نماز جمعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در سال 1358 را گرامی داشت.

وی در ادامه به وفات حضرت خدیجه (س) اشاره کرده و افزود: حضرت خدیجه (س) در مقابل دین عاشقانه گام برداشت، چون همه اموال خود را در راه دین داد و شعب ابیطالب را نیز عاشقانه به جان خرید.

امام جمعه ابهر افزود: حضرت خدیجه (س) هم در جهاد اصغر و هم در جهاد اوسط و هم در جهاد اکبر پیروز شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بزرگان در جریان انقلاب اسلامی به امام خمینی (ره) هشدار می‌دادند که نبرد با ارتش قدرتمند پهلوی کار آسانی نیست و خود را به آب و آتش انداختن است، تصریح کرد: این هشدار یا نصیحت عاقلانه بود، اما امام راحل عاشقانه قیام کردند و در این راه به پیروزی رسیدند.

رحیمی نماز جمعه را یک رسانه‌ بزرگ دانستند که با کم‌ترین هزینه بیشترین خدمت را به بشریت ارائه می‌دهد و کارنامه آنها در این زمینه درخشان و بی‌نظیر است.

وی با اشاره به کارکردهای نهاد مقدس نماز جمعه اظهار داشت: معروف گستری و منکر ستیزی در بستر جامع بشری، روح رسالت رسانه‌ای پیامبران است که این ویژگی از کارکردهای نهاد مقدس نماز جمعه است.

خطیب جمعه ابهر افزود: نماز جمعه تریبونی است که حجاب و حفاظ و دیوارهای مصنوعی بین گوینده و شنونده وجود ندارد و به جرات می‌توان گفت این تریبون برای نظام اسلامی کم هزینه‌ترین و پرکارترین است.

وی با بیان اینکه مظلومیت این رسانه و عدم توجه کافی به آن از سوی دست اندرکاران برنامه و بودجه‌ریزی کشور بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: بیلان کاری نهاد مقدس نماز جمعه بر همگان روشن و غیر قابل انکار است.

رحیمی در ادامه در تشریح فعالیت‌های نهاد مقدی نماز جمعه در ابهر و برکات و ثمرات آن ادامه داد: ساخت حوزه علمیه خواهران از برکات این نهاد است.

وی افزود: ساخت حوزه علمیه برادران، ساخت مصلای بزرگ الغدیر و صدها فعالیت فرهنگی در این شهر امروزه به برکت این نهاد بوده است.

خطیب جمعه ابهر نیاز ضروری و اساسی و ریشه‌ای شهر را مصلی و مدرسه علوم دینی و دارالقران اعلام کرد و از مردم و مسئولان خواست که این نهاد مقدس را در مظلومیت قرار ندهند و برای ساخت مدرسه دینی و مصلای بزرگ این نهاد را یاری کنند.

وی به روز اهدای خون اشاره کرده و از نبود پایگاه مستقل خون‌گیری و نگهداری آن در ابهر گله کرد و افزود: آنچه به شهرستان مربوط می‌شد همه مقدمات را فراهم کرده‌اند، ولی چرا در استان کوتاهی شده است، باید بررسی شود.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: با نامه‌نگاری مشکلی حل نمی‌شود و مسئولان باید در جلسه‌ای بنشینند و این مشکل را حل کنند.

وی همچنین به هفته مهارت و فناوری اشاره و از تلاش‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود، تقدیر کرد.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول