اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

نگاه آگاهانه حقوقی به وقف از اولویت‌های دادگستری است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: رعایت اصول مبتنی بر نگاه آگاهانه حقوقی به عرصه وقف از جمله برنامه‌ها، سیاستگذاری‌ها و اولویت‌های دادگستری در این عرصه است.

نگاه آگاهانه حقوقی به وقف از اولویت‌های دادگستری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری اظهار کرد: تمام تلاش قوه‌ قضائیه در زمینه وقف و موقوفات این است که از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و تدابیر مناسب به عرصه وقف این حرکت ارزشی و اندیشه بلند را احیا کند.

وی بیان کرد: وظیفه قوه‌ قضائیه نسبت به سایر دستگاه‌ها در مقابل وقف متفاوت است، ما نیز با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های مناسب سعی داریم، نگاه حمایتی و پشتوانه جدی در این کار ارزشی داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه افزود: طرح تجمیع و تمرکزگرایی موقوفات کشور، ایده و تفکر خوب و به‌جایی است که نیاز امروز جامعه وقفی کشور است ولی شرایط اقلیمی و بومی محیطی استان‌ها با یکدیگر متفاوت است و این تفاوت‌ها برای تمرکزگرایی باید مدنظر قرار گیرد.

انصاری ادامه داد: استان قزوین از جمله استان‌هایی است که دارای عرصه موقوفات پهناور بوده و این یکی از نعمات الهی به مردم این استان و نشانه‌ای از تدین بالای مردم این خطه از کشور است.

وی اذعان کرد: اما در برخی از موارد همین پهناوری عرصه موقوفات در استان قزوین خود باعث تنش و سبب شده که سهوی و عمدی موقوفات مورد دستبرد واقع شوند و تلاش ما این است که با یک خرد و تدبیر همه جانبه برای بر طرف کردن آن گام برداریم.

انصاری به ضرورت و اندیشه‌های وقف اشاره کرد و افزود: هیچ نقطه تردیدی در کارآمدی وقف در نظام دینی و اسلامی نداریم بلکه وقف در حوزه عملکردی و اجرایی، مزایای بسیار گسترده‌ای دارد.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول