اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغ موزه دفاع مقدس آبادان خبر داد

احداث نخستین باغ موزه طبیعی 3000 مترمربعی دفاع مقدس در آبادان

خبرگزاری فارس: مدیر باغ موزه دفاع مقدس و صنعت نفت آبادان از احداث نخستین باغ موزه طبیعی 3 هزار مترمربعی دفاع مقدس در آبادان خبر داد.

احداث نخستین باغ موزه طبیعی 3000 مترمربعی دفاع مقدس در آبادان

رضا صریحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس در آبادان اظهار کرد: طرح اولیه باغ موزه دفاع مقدس آبادان در استانداری خوزستان به تصویب رسید و به زودی کلنگ‌زنی این پروژه در شهر آبادان آغاز می‌شود.

وی افزود: سالن موزه این باغ در وسعتی 40 هزار متر مربعی و سقف‌دار متشکل از شش تالار با نام‌های تالار مقاومت، انقلاب، تالار آبادان در قبل از جنگ، تالار پیروزی، امام و شهدا طرح‌ریزی شده است.

مسئول باغ موزه دفاع مقدس و صنعت نفت آبادان ادامه داد: باغ موزه آبادان با نمایش طبعیت بکر و دست نخورده جنگ تحمیلی در منطقه بازدیدکنندگان داخل و خارج از استان خوزستان را با حوادث جنگ تحمیلی در آبادان آشنا می‌کند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی این پروژه گفت: باغ موزه آبادان در کنار روابط عمومی پالایشگاه واقع شده و در گذشته منازل مسکونی و خوابگاه پرستاران، در این مکان مستقر بوده است.

صریحی تصریح کرد: منطقه‌ای که باغ موزه دفاع مقدس آبادان در آن واقع شده تنها منطقه در شهرستان آبادان است که بازسازی نشده و دست نخورده باقی مانده است.

وی افزود: این منطقه از شهر، با وجود آثار باقی مانده جنگ تحمیلی و جای خمپاره، توپ و گلوله بر در و دیوار به خوبی یادآور حوادث و اتفاقات جنگ تحمیلی در شهرستان آبادان است.

مسئول باغ موزه دفاع مقدس آبادان ادامه داد: تالار تخصصی صنعت نفت و کتابخانه تخصصی ویژه تألیفات و آثار منتشر شده در حوزه جنگ تحمیلی از دیگر امکانات فرهنگی این پروژه در شهر آبادان است.

صریحی در پایان گفت: ما در نظر داریم با احداث و راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس آبادان در طبیعت بکر و دست نخورده جنگ تحمیلی این نقطه از شهرستان حوادث و اتفاقات جنگ را در آبادان برای بازدیدکنندگان تداعی کنیم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول