اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

طرح پزشک خانواده شعار عدالت در سلامت را محقق می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: اجرای طرح پزشک خانواده در دولت عدالت محور باعث عملی شدن شعار عدالت در سلامت می‌شود.

طرح پزشک خانواده شعار عدالت در سلامت را محقق می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری برنامه پزشک خانواده در اراک اظهار داشت: از زمان آغاز طرح پزشک خانواده در روستاها این طرح بسیار موفقیت‌آمیز بوده که اجرای این طرح در دراز مدت باعث سامان‌دهی بخش درمان کشور خواهد شد.

وی افزود: اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در برنامه چهارم و پنجم توسعه برای شهرها و روستاها تکلیف شده است که با توجه به نزدیکی پایان دولت دهم به دلیل تکلیف شدن این طرح در برنامه پنجم توسعه می‌توان انجام آن را در دولت‌های بعدی بدون وقفه میسر ساخت.

استاندار مرکزی افزایش کیفیت زندگی و همچنین جهش بخش سلامت در جامعه را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و تصریح کرد: اجرای این طرح همچنین تاثیر بسزایی در هدفمند شدن ارجاع به پزشکان متخصص، اصلاح نظام بیمه‌ای کشور، بهبود درآمدهای پزشکان عمومی، حذف افراد دو تا سه دفترچه‌ای و راهبردی شدن خدمات بیمه‌ها دارد.

شعبانی‌فرد با اشاره به آمادگی کامل مدیریت ارشد استان برای مشارکت در تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح خاطر نشان ساخت: بدون شک اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده ارتقای شاخص کیفیت زندگی مردم، توسعه انسانی و رفاه اجتماعی و ایجاد جهش در حوزه بهداشت و درمان کشور را به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی فرمانداران هر شهرستان مکلفند ستاد راهبردی طرح پزشک خانواده را هر 15 روز یکبار در شهرستان خود تشکیل دهند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده از اصول مهم در اصلاح نظام سلامت کشور است بیان داشت: وظایف مهم ستاد راهبردی استان به منظور اجرای بهتر طرح پزشک خانواده اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردمی است که باید در فرصت باقی ‌مانده تا شهریور ماه از امکانات رسانه‌های جمعی، نهادهای فرهنگی و آموزشی، تشکل‌های مردمی در این خصوص نهایت بهره را برد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول