اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فضای مجازی آذربایجان‌شرقی:

فعالان وبلاگ اینترنتی غیرمجاز در تبریز تحویل قانون شدند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فضای مجازی آذربایجان‌شرقی خبر از دستگیری هفت نفر از وبلاگ‌نویسان غیرمجاز اینترنتی در کلانشهر تبریز داد.

فعالان وبلاگ اینترنتی غیرمجاز در تبریز تحویل قانون شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد قاسملو بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برابر رصد اینترنتی اداره پیشگیری پلیس فتای استان شناسایی وبلاگ‌نویسان اینترنتی که در بحث هموارسازی ارتباطات  غیرمجاز فعالیت داشتند در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: با انجام تحقیقات فنی در اینترنت متهمان موردنظر شناسایی و بعد از اخذ دستور قضایی، کاربرانی که اقدام به درج آدرس ایمیل و شماره همراه خود کرده بودند با ردیابی و بررسی‌های فنی و مهندسی اجتماعی، تعداد هفت نفر شناسایی شدند.

قاسملو افزود: پس از شناسایی، متهمان به پلیس فتا احضار شده و ضمن تفهیم اتهام وارده، پرونده تکمیل و به دستگاه قضایی ارجاع شد و شش نفر از متهمان پرونده با قرار وثیقه آزاد و پرونده برای صدور رای نهایی به دادگاه ارجاع شد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده وبلاگ مذکور غیرفعال شد، متهمان انگیزه خود را از فعالیت غیرمشروع در وبلاگ مذکور کنجکاوی و عدم آگاهی از خطرات فضای مجازی اعلام داشتند.

رئیس پلیس فضای مجازی آذربایجان‌شرقی در ادامه توصیه کرد با توجه به اینکه بیش از چهار نفر از متهمان از رده سنی پایین 20 سال بوده و این عمل آنها از عدم نظارت والدین بر عملکرد فرزندان خود و عدم شناخت کافی کاربران اینترنتی از خطرات فضای مجازی ناشی شده، از این رو خانواده‌ها با نظارت بر رفتار فرزندان و استفاده آگاهانه کاربران از تجهیزات رایانه‌ای، از خطرات نهفته در دنیای مجازی جلوگیری کنند. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول