اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم:

7 مدرسه جدید توسط خیرین قمی احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: در حال حاضر هفت مدرسه با 50 کلاس درس و یک کانون تربیتی توسط خیرین در حال احداث است.

7 مدرسه جدید توسط خیرین قمی احداث می‌شود

سیدمهدی حائری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پروژه‌های اداره نوسازی مدارس اظهار کرد: برخی از پروژه‌های این اداره مربوط به احداث مدارس بوده و با تحویل زمین از آموزش و پرورش بر اساس اولویت‌ها عملیات احداث آنها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: برخی مدارس که از نظر استحکام بنا مورد تائید نبوده، تخریب و دوباره بازسازی می‌شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم مقاوم‌سازی مدارس را از دیگر پروژه‌های این اداره‌کل ذکر کرد و افزود: مدارسی مقاوم‌سازی می‌شوند که هزینه مقاوم‌سازی آنها از 30 درصد هزینه ساخت کل مدرسه بیشتر نشود.

وی خاطر نشان کرد: تعمیر و تجهیز مدارس از دیگر برنامه‌های اداره‌کل نوسازی بوده که شامل تعمیر سیستم‌های حرارتی و برودتی و تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس است.

حائری با اشاره به اقدامات خیرین مدرسه‌ساز گفت: بر اساس درخواست و نیات خیرین اداره‌کل نوسازی مدارس اقدام به ساخت، تعمیر یا تجهیز مدرسه می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات خیرین مدرسه‌ساز از سال 87 گفت: خیرین مدرسه‌ساز توفیق احداث 72 باب مدرسه با 694 کلاس درس و زیربنای 106 هزار و 309 مترمربع را در این سال‌ها داشته‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم به دیگر اقدامات خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و عنوان داشت: اکنون هفت مدرسه با 50 کلاس درس و یک کانون تربیتی توسط خیرین در حال احداث است.

وی احداث 37 نمازخانه با 6 هزار و 48 مترمربع زیربنا، هشت سالن ورزشی و کتابخانه و اهدای 84 قطعه زمین و منزل مسکونی به مساحت 277 هزار و 883 مترمربع را از دیگر اقدامات خیرین مدرسه‌ساز ذکر کرد.

حائری یادآور شد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز آمادگی تحقق نیات نیک خیرین در زمینه مدرسه‌سازی را دارد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول