اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح پزشک خانواده

هر فرد سالانه 2 بار حق تغییر پزشک خود را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرگروه توسعه شبکه‌های بهداشت و درمان استان اصفهان گفت: در طرح پزشک خانواده هر فردی دو بار در سال حق تغییر پزشک خود را دارد.

هر فرد سالانه 2 بار حق تغییر پزشک خود را دارد

محسن روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: هر نفر برای تغییر پزشک خانواده خود باید حداقل سه ماه در نزد پزشک اول ویزیت شده باشد و سپس درخواست تغییر پزشک خود را بدهد.

وی با اشاره به اینکه برای تغییر پزشک باید دلیل موجه ارائه شود، ادامه داد: در صورتی که دلیل آنها موجه نباشد و به عنوان مثال بگویند چون احساس می‌کنیم پزشکمان خوب درمان نمی‌کند، در این حالت با درخواست وی موافقت نمی‌شود.

مدیرگروه توسعه شبکه‌های بهداشت و درمان استان اصفهان با اشاره به اینکه بیمار در این طرح ملزم است 30 درصد هزینه آزمایش و خدمات گرافی مثل رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن و ام.ار.ای را بپردازد، تصریح کرد: در این طرح میزان استفاده از خدمات پاراکلینیکی برای بیمار به شدت کاهش می‌یابد.

وی افزود: خانوارها برای انتخاب پزشک خانواده خود می‌توانند از طریق اینترنت یا با مراجعه به مطب پزشک مربوطه ثبت‌نام کنند.

روحانی اعلام اسم، فامیل، زمان فارغ‌التحصیلی و نام دانشگاه را از جمله اطلاعات یک پزشک خانواده روی سایت برای انتخاب عموم افراد اعلام و تاکید کرد: اطلاعات به گونه‌ای آورده شده است که پزشکان با سابقه خدمت و تازه فارغ‌التحصیل، به راحتی قابل تشخیص هستند.

وی اضافه کرد: هنوز مشخص نشده است که از تعداد پزشکان ثبت‌نام شده چه تعداد پزشکان تازه فارغ‌التحصیل هستند.

مدیرگروه توسعه شبکه‌های بهداشت و درمان استان اصفهان در ارتباط با ارائه خدمات درمانی به مسافران، متذکر شد: در صورتی که بیمار از طریق پزشک خانواده خود به متخصصان شهرهای دیگر ارجاع داده شود تمام هزینه‌های درمان وی رایگان است.

روحانی گفت: در صورتی که یک مسافر به صورت موقتی در شهر دیگری ساکن شود، باید 30 درصد هزینه‌های درمان خود را بپردازد.

وی آخرین آمار پزشکان ثبت‌نامی طرح پزشک خانواده را تا به امروز هزار و 360 پزشک عمومی و هزار و 302 متخصص اعلام کرد و ادامه داد: در صورتی که تعداد پزشکان ثبت‌نامی کم‌تر از حد نیاز باشد از پزشکان مراکز بهداشت و درمانی استفاده می‌کنیم که صبح تا ظهر در اداره مربوطه فعالیت کنند و بعد از ظهرها به عنوان پزشک عمومی به کار گرفته می‌شوند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول