اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی:

ضیافت اندیشه بهترین مدرسه خودسازی است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برگزاری طرح ضیافت اندیشه قرآنی در دانشگاه‌ها با حضور دانشجویان و اساتید یک ظرفیت متعالی و در حقیقت مدرسه تهذیب و تزکیه نفس برای نسل آینده ماست.

ضیافت اندیشه بهترین مدرسه خودسازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حمید علی‌‌نسب صبح امروز در نشست ضیافت اندیشه دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: امسال بیش از دو برابر ظرفیت سال قبل دانشجویان در این طرح حضور یافتند به طوری که بیش از یک‌هزار و 770 نفر ثبت نامی پسر داشتیم و توانستیم در دانشگاه محقق اردبیلی ظرفیتی را برای حضور و مشارکت آنها فراهم کنیم.

وی ادامه داد: طرح ملی ضیافت اندیشه قرآنی طرح بسیار کارآمد و پخته شده در سال‌های گذشته است که از سال 89 کلید آن زده شده و به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با فصل تابستان که بیش از 9 سال به طول می‌کشد فضایی فراهم می‌شود تا دانشجویان از ایام فراغت خود به بهترین صورت استفاده کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی نسل امروز را نسل تشنه معارف و اندیشه‌های اسلامی و قرانی معرفی کرد و گفت: ما برای پاسخ به این نیاز و رفع تشنگی تدارک چنین برنامه‌هایی را ضروری می‌دانیم و معتقدیم به دنبال دو تجربه موفق در سال‌های گذشته امسال این برنامه‌ با کیفیت و تدارک برنامه‌های جنبی گسترده می‌تواند به نیاز مخاطبان پاسخ دهد.

علی‌نسب بیان داشت: بر این اساس سعی کردیم امسال برنامه‌های کیفی‌تری را تدارک ببینیم تا دانشجویان با شرکت در این مجالس و محافل بتوانند به تقویت روحیه دینی و باورهای اسلامی خود همت کرده و از خطا و انحرا‌ف‌های شیطانی به دور باشند.

وی به نتایج و ثمرات مثبت طرح ضیافت اندیشه در دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال با بهره‌گیری از این تجارب در دانشگاه محقق اردبیلی برای پسران و دانشگاه آزاد برای دختران این برنامه‌ پیش‌بینی شده است که با حضور دو برابری علاقمندان نسبت به سال‌های گذشته شاهد یک نشاط خاص در این ایام برای جوانان هستیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی پاسخگویی به مسایل دینی و شرعی توسط اساتید مجرب، بهره‌گیری از توان و ظرفیت این اساتید برای پاسخگویی کیفی به سئوالات دانشجویان، شکل‌گیری متون تخصصی با یک سیر منطقی مناسب و همچنین تدارک دهها نشست جوانان در حوزه‌های اخلاقی و معرفتی را از برنامه‌های تدارک دیده شده طرح ضیافت اندیشه توصیف کرد.

این مسئول محصول این اقدام انقلابی را ارتقای شاخص‌های ارزشی و معنوی جوانان ما در سطح جهانی و حتی بین‌المللی توصیف کرد و گفت: امروز علیرغم گرایش‌های کاذب دنیوی که از سوی استکبار جهانی تبلیغ می‌شود شاهد شیفتگی و جذب جوانان به مسایل قرآنی و معرفتی هستیم که امیدواریم نتایج و ثمرات آن نیز مفید و موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌نسب تربیت دانشجویان پرتوان و تاثیرگذار در فعالیت‌های فرهنگی را از اثرات مثبت این طرح اعلام کرد و ابراز داشت: با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و دوره‌های تکمیلی که در سال‌های بعد برگزار می‌شود احساس می‌کنیم می‌توان به توسعه و تعمیق این برنامه‌ها به شکل متنوع اقدام کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول