اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده آشوریان در مجلس خبر داد

حضور 400 ورزشکار در جشنواره بین‌المللی فرهنگی ورزشی آشوریان

خبرگزاری فارس: نماینده آشوریان در مجلس گفت: بیش از 400 ورزشکار در جشنواره بین‌المللی فرهنگی ورزشی آشوریان شرکت کرده‌اند.

حضور 400  ورزشکار در جشنواره بین‌المللی فرهنگی ورزشی آشوریان

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه یوناتن بت‌کلیا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارومیه اظهار داشت: این جشنواره بین‌المللی فرهنگی و ورزشی با حضور نمایندگانی از هشت کشور آشوری زبان دنیا به میزبانی شهرستان ارومیه هم‌اکنون در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در پنج‌شنبه، پنجم مردادماه سال جاری این آیین با عنوان جشنواره بین‌المللی ورزشی و فرهنگی جام تموز کار خود را آغاز کرده است، ادامه داد: این گردهمایی با حضور ورزشکاران و میهمانان خارجی در فضایی ایده‌آل در حال برگزاری است.

بت‌کلیا اضافه کرد: برگزاری چنین آیین ورزشی و فرهنگی در فضایی صمیمی و با استفاده از امکانات حداکثری نشان‌دهنده این موضوع است که در کشور ما شرایط عادلانه و برابر برای اقلیت‌های دینی فراهم شده است.

نماینده آشوریان با بیان اینکه پیروان ادیان مختلف و اقلیت‌ها در ایران زندگی آرامی دارند، اضافه کرد: ما نزدیک به 1400 سال است که در کنار مسلمانان این مملکت هستیم و خوشبختانه کشور ما مهد ادیان توحیدی است و همه در کنار یکدیگر در ایران با کمال آسایش، آرامش و راحتی زندگی می‌کنند و فرائض دینی خود را با آزادی کامل انجام می‌دهند.

بت‌کلیا در بخش دیگری از سخنان خود با خطاب قراردادن رسانه‌های جمعی اظهار داشت: فعالان مطبوعاتی در شکل‌گیری تعامل و همدلی بین اقشار مختلف جامعه نقش به‌سزایی دارند لیکن انتظار می‌رود بیش از گذشته نسبت به شناخت فرهنگ و بافت اجتماعی کشورمان مبادرت کنند تا در این زمینه گام‌های سنگین‌تر و استوارتری بردارند.

جشنواره بین‌المللی فرهنگی و ورزشی آشوریان از تاریخ پنجم تا 15 مردادماه سال جاری در ارومیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول