اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی

مجوز فعالیت دو سازمان مردم نهاد در استان مرکزی صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی از صدور مجوز تاسیس دو سازمان مردم نهاد در استان مرکزی خبر داد.

مجوز فعالیت دو سازمان مردم نهاد در استان مرکزی صادر شد

غلامرضا فتح‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد استان در جلسه اخیر خود با تاسیس و فعالیت دو تشکل مردم نهاد و  ایجاد دفاتر نمایندگی انجمن‌های حمایت از بیماران سرطانی و ام.‌اس در شهرستان‌های ساوه، دلیجان و محلات موافقت کرد.

وی با اشاره به صدور مجوز راه‌اندازی کانون توان‌یابان معلولین تصریح کرد: این کانون با هدف ارتقای سطح آگاهی و کمک به توانبخشی معلولین در زمینه‌های آموزش، فرهنگی و هنری راه‌اندازی می‌شود که به دنبال این است با بالا بردن سطح آگاهی معلولین، افزایش خودباوری آنان و همچنین آموزش رویارویی با مشکلات افراد معلول فعالیت‌های خود را دنبال کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی نیز که اخیرا مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است قصد دارد در راستای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری و حمایت از بیماران مبتلا به بیماری دیابت از طریق ایجاد پایگاه برای شناسایی بیماران و ارائه راهکارهای مناسب در راستای درمان این بیماران فعالیت کند.

فتح‌آبادی با اشاره به اینکه اکنون 5.5 میلیون نفر معادل 8.5 درصد جمعیت کشور مبتلا به دیابت هستند خاطر نشان ساخت: تعداد بیماران دیابتی در ایران هر 15 سال 3 برابر می‌شود که این موضوع اهمیت آگاهی‌بخشی در رابطه با این بیماری را ضروری کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از صدور مجوز ایجاد دفاتر نمایندگی انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان در شهرهای ساوه و دلیجان و ایجاد دفتر نمایندگی انجمن بیماران ام. اس استان در ساوه و محلات خبر داد و اظهار داشت: ایجاد این نمایندگی‌‌ها در جلسه هیئت نظارت بر سازمان‌‌های مردم نهاد استان مورد موافقت اعضاء قرار گرفت و مقرر شد بعد از وصول استعلامات مربوطه این دفاتر اقدام به فعالیت کنند.

به گفته وی سازمان‌های مردم نهاد مکلف هستند برابر اساسنامه خود فعالیت داشته باشند و از ورود به مباحث سیاسی و جناحی و همچنین فعالیت‌های انتفاعی پرهیز کنند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول