اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان:

پژوهش‌های فرهنگی و هنری کنگان حمایت مالی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان گفت: پژوهش‌های فرهنگی و هنری کنگان حمایت مالی می‌شوند.

پژوهش‌های فرهنگی و هنری کنگان حمایت مالی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان حسن مختارزاده شامگاه یکشنبه در نشست انجمن شعر و ادب شهرستان کنگان اظهار داشت: در عصر کنونی فرهنگ نقش تعیین‌کننده‌ای پیدا کرده است و تمام فعالیت‌هایی که در راستای گسترش فرهنگ جامعه انجام می‌شود باید مبتنی بر تحلیل، پژوهش و اندیشه باشد.

وی عنوان کرد: از آنجا که فرهنگ یکی از پیچیده‌ترین عرصه‌هاست، هرگونه تحلیلی در این عرصه که مبتنی بر علم و اندیشه نباشد جامعه را دچار چالش می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان خاطر نشان کرد: گسترش رسانه‌ها و وسعت دنیای ارتباطات سبب شده تا تحولات فرهنگی در هر نقطه جهان در سراسر دنیا تاثیرگذار شود و در چنین شرایطی رسالت مسئولان فرهنگی بیشتر از گذشته است.

وی با تاکید بر نقش فناوری‌های ارتباطی بر انتقال فرهنگ‌ها افزود: امروز ما باید برای فرهنگ ملی خود و در سطحی خردتر فرهنگ بومی و محلی خود به عنوان یکی از ارکان فرهنگ ملی برنامه‌ریزی داشته باشیم و همواره تحولات فرهنگی جهان و منطقه را رصد کنیم.

مختارزاده بیان کرد: فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با حوزه فرهنگ به منظور عملیاتی کردن سیاست‌ها و کمک به مدیران اجرایی عرصه فرهنگ ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز گسترده در عرصه فرهنگی نقش کانون‌های فرهنگی و دینی مساجد در توسعه فرهنگی جامعه امری ضروری است و از ایشان می‌توان به‌ عنوان بال‌های فرهنگی جامعه یاد کرد و مسئولان باید زمینه توسعه این فعالیت‌ها را در مساجد فراهم کنند.

مختارزاده گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان، به مناسبت ماه مبارک رمضان نخستین جشنواره فرهنگی و ادبی رمضان در کنگان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: فراخوان برگزاری این جشنواره به صورت مکتوب و از طریق پیامک به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان ارسال شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان یادآور شد: آثار هنرمندان در موضوعات شعر، داستان و خوشنویسی و نقاشی از 15 رمضان به مدت پنج روز در معرض نمایش قرار می‌گیرد و از عموم اهالی شهرستان کنگان به منظور بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنیم.

مختارزاده با اشاره به برگزاری سوگواره امام علی (ع) اذعان کرد: چهارمین دوره خوشنویسی و کتابت آیات کلام‌الله و سومین دوره قرائت قرآن مجید از برنامه‌های اجرایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان در ماه مبارک رمضان است.

وی از حمایت از پژوهش‌های فرهنگی و هنری خبر داد و افزود: از هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب در شهرستان انتظار داریم به تحقیق و پژوهش اهمیت بیشتری بدهند تا به موفقیت برسیم و این اداره از آثار پژوهشی فرهنگی و هنری حمایت مالی می‌کند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول