اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز:

مصوبات فرهنگی شورای شهر شیراز پیگیری شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مصوبات فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز باید با جدیت بررسی و پیگیری شود.

مصوبات فرهنگی شورای شهر شیراز پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، زین‌العابدین عرب بعدازظهر امروز در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از عملکرد سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اظهار داشت: این سازمان به منظور پیگیری اهداف فرهنگی شهر در قالب مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز راه‌اندازی شد، بنابراین پیگیری این مصوبات ضروری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه خواسته بیشتر جوانان احداث محیط‌های فرهنگی از جمله ورزشگاه و قرائتخانه است خطاب به شهردار شیراز، گفت: زمانی که به شما به عنوان شهردار رای دادم در مورد دیدگاه فرهنگی‌تان سؤال کردم که پاسخ دادید "کارهایی را که در گذشته صورت گرفته تقویت می‌کنم و کارهای جدیدی در این حوزه ارائه می‌دهم"، اما در این بخش این‌گونه نشد.

وی افزود: یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز ایجاد 10 زمین چمن مصنوعی در نقاط مختلف بوده است اما امروز شنیده‌ام که سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اداره این زمین‌ها را به بخش دیگری واگذار کرده؛ اگر این‌طور است سازمان فرهنگی شهرداری شیراز را جمع کنید.

عرب گفت: این زمین چمن‌های مصنوعی قرار بوده به محلات و یاوران شورا واگذار شود در حالی که شهرداری گویا قرار است از قبل این زمین‌ها اجاره‌ای نیز دریافت کند.

وی خطاب به شهردار شیراز ادامه داد: با این کار دیدگاه من نسبت به شما تغییر می‌کند چراکه یک زمانی پیشنهاد دادیم که زمین‌ها به سمن‌ها واگذار شود اما شما گفتید نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: زمانی که شهرداری اقدام به واگذاری تدریجی اداره این زمین چمن‌های مصنوعی می‌کند یعنی نمی‌تواند آنها را اداره کند.

وی تصریح کرد: حداقل هنگامی که می‌خواهید کاری انجام دهید به شورای شهر نیز اطلاع دهید.

عرب با اشاره به دیگر مصوبه شورای شهر مبنی بر پخش صدای اذان از اماکن مربوط به شهرداری شیراز گفت: بررسی کنید ببینید از چند مکان شهرداری صدای اذان پخش می‌شود.

وی همچنین در مورد وضعیت قرائتخانه‌های شهرداری شیراز و ضرورت پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری نیز سخن گفت.

*350 میلیون تومان در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس

در ادامه شهردار شیراز در پاسخ به سخنان عرب گفت: ما هر تصمیمی که در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز گرفته شود را اجرایی می‌کنیم.

علیرضا پاک‌فطرت با اشاره به اداره 9 قرائتخانه توسط شهرداری شیراز تصریح کرد: در سال 90 علاوه بر اداره 9 قرا‌ئتخانه، 350 میلیون تومان بابت نیم درصد درآمد شهرداری در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس قرار دادیم.

شهردار شیراز افزود: تهران نیز یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان از حساب شهرداری‌ها برداشت و به کتابخانه‌ها پرداخت کرد، مگر سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها چقدر است که ما هم خودمان پول بدهیم، هم تهران از حسابمان بردارد و هم قرائتخانه‌ها را اداره کنیم.

وی گفت: در صورتی که شورا بگوید 10 درصد هم به کتابخانه‌ها اختصاص یابد ما این کار را می‌کنیم چراکه وظیفه ما اجرایی‌کردن مصوبات شورای شهر شیراز است.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول