اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت‌مدیره بانک کشاورزی تأکید کرد

ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: عضو هیئت‌مدیره بانک کشاورزی گفت: با توجه به وجود ظرفیت در جیرفت باید زمینه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی منطقه ایجاد شود.

ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمدحسن فروغی‌فر ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر ستادی بانک کشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: بانک کشاورزی یکی از بانک‌های پیشرو در بحث بانکداری الکترونیک است و همچنین نخستین و تنها بانک دارای سیستم متمرکز بانکداری در کشور است.

وی با بیان اینکه 13 درصد کارت‌های عابر بانک صادر شده در استان کرمان مربوط به بانک کشاورزی است، افزود: 10 درصد خودپردازهای این استان نیز متعلق به بانک کشاورزی است.

فروغی‌فر با بیان اینکه بانک کشاورزی فعال‌ترین بانک ایران در عرصه بین‌المللی است، تصریح کرد: این بانک امروز به دلیل تحریم‌ها، علاوه بر انجام کار خود کار بسیاری از بانک‌های بزرگ کشور را در عرصه بین‌الملل نیز انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود ظرفیت در جیرفت باید زمینه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی ایجاد شود و بانک کشاورزی به عنوان تنها بانک ستادی در جنوب استان کرمان در خدمت مردم منطقه است و هر جا احساس کنیم جای خدمت است، ما پیشاپیش حرکت می‌کنیم.

عضو هیئت‌مدیره بانک کشاورزی گفت: با توجه به آمار بانک مرکزی 73.3 درصد نیروی انسانی بانک کشاورزی در جنوب کرمان دارای تحصیلات عالیه هستند و این یعنی نیروهای جنوب کرمان نسبت به نیروهای شمال این استان یک و نیم برابر تحصیلات عالی بالاتر دارند.

فروغی‌فر اذعان داشت: در منطقه‌ای که دارای نیروهایی با تحصیلات است، دیگر آن منطقه محروم نیست و در منطقه‌ای که 75 درصد نیروهای آن تحصیلات عالی دارند، محرومیت معنی ندارد.

وی افزود: در حال حاضر بانک کشاورزی جنوب کرمان نسبت تسهیلات به سپرده‌های آن بالای دو است، یعنی به ازای ریالی که توسط این بانک در منطقه جمع می‌شود، ریالی هم روی آن گذاشته می‌شود که این برای سیستم بانکی در جنوب کرمان یک است.

فروغی‌فر اظهار داشت: این آمار نشان دهنده این است که بقیه بانک‌ها منابعی را که در منطقه جمع‌آوری می‌شود، به جاهای دیگر سوق دادند و اگر بخواهیم بانک کشاورزی در آینده هم از بازوهای شما در منطقه باشد، باید در راستای هدایت سرمایه به بخش کشاورزی حرکت کنیم که این کار امر به معروف است و سود دنیوی و اجر اخروی دارد.

وی با بیان اینکه برای ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کمک مسئولان دیگر نهادها نیاز است، اذعان داشت: بخش‌های دولتی پیمانکاران خود را به سمت بانک کشاورزی سوق دهند و این امر برای بانک کشاورزی نیست، برای توسعه بخش کشاورزی در منطقه است.

فروغی‌فر با بیان اینکه نرخ معوقات استان کرمان از متوسط کشوری مقداری بالاتر است، افزود: در سال جاری بانک کشاورزی چهار استراتژی دارد که نخستین آن طرح توسعه کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح خوبی است، اما باید دقت شود واقعا به کسانی که استحقاق این پول ارزان را دارند، برسد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول