اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری بستک:

حمایت از زندانیان نیازمند نهادینه‌سازی فرهنگی است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری بستک گفت: بسترسازی برای توسعه و جذب حمایت‌های اقشار مختلف از مددجویان و محکومان جرائم غیر عمد نیازمند فرهنگ‌سازی و مشارکت در امور عام‌المنفعه و آموزش اجتماعی است.

حمایت از زندانیان نیازمند نهادینه‌سازی فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک واقع در شمال غربی مرکز هرمزگان، فلکناز دهقانی بعد از ظهر امروز در حاشیه دومین جشن گل‌ریزان این شهرستان که با حضور ائمه جمعه، مدیرعامل ستاد دیه استان هرمزگان، مدیران و مسئولان شهرستانی و جمعی از نیکوکاران برگزار شد، با بیان اینکه در برگزاری جشن گل‌ریزان اجری معنوی نهفته است، اضافه کرد: این جشن فرصتی معنوی برای مسئولان و دست‌اندرکاران در حوزه معنوی فراهم آورده است که باید قد دانسته شود.

وی با اشاره به ترکیب و ساختار زندانی‌های نیازمند دیه در شهرستان، بر تسهیل در امر آموزش و فراهم سازی بستر اولیه با هدف کاهش جرائم، برگزاری جلسات آموزشی ویژه رانندگان، بیمه کردن وسیله نقلیه و رعایت مقررات و توجه به قوانین تأکید کرد.

سرپرست فرمانداری بستک تاکید کرد: باید در مورد ازدواج‌های ساده و کم هزینه و با مهریه معقول و کم فرهنگ‌سازی شود.

دهقانی افزود: با تشویق جوانان به این نوع  ازدواج‌ها می‌توان موجب کم شدن معضلات و مشکلات قشر جوان در خصوص ازدواج و پرداخت مهریه شد.

دهقانی همچنین از دادگستری شهرستان بستک به دلیل برگزاری جشن گل‌ریزان تشکر کرد و افزود: آزادی زندانیان جرائم غیر عمد پیش از اینکه آزادی ظاهری یک فرد گرفتار باشد آزادی خود انسان از بند نفس و طمع دنیوی است.

به گفته وی نقش اصلاح، تربیت و تفکر برای نجات انسان‌ها و دوری از ناهنجاری‌ها، نقشی بسیار مهم است که نیازمند فرهنگ‌سازی و توانمند سازی اندیشه و تفکر کسانی که به دلایل مختلف در زندان‌ها به سر می‌برند.

ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و تهذیب نفس است و انفاق و کمک به نیازمندان از جمله اعمالی است که سبب پاکیزگی و طهارت روح می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه افرادی وجود دارند که بر اثر غفلت و ناآگاهی و گاه بدون تقصیر از قبیل ضمانت، تصادف و سایر مسائل اینچنینی به بند می‌افتند و زندگی آنها در ورطه نابودی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: ما وظیفه داریم در حد توان برای آزادی این گرفتاران تلاش کنیم و این ماه بهترین فرصت برای انجام امور خیر و کارهای نیک است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول