اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد:

یزد نیازمند نگاه جدی‌تری به بحث انتقال خون است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت: با توجه به اینکه برخی از مردم استان‌های همجوار برای درمان به یزد مراجعه می‌کنند، بنابراین باید به بحث خون‌گیری و انتقال خون در یزد نگاه جدی‌تری صورت گیرد.

یزد نیازمند نگاه جدی‌تری به بحث انتقال خون است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین دشتی ظهر امروز در مراسم رونمایی از تمبر اداره انتقال خون به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون اظهار داشت: بحث انتقال خون بسیار مهم است و در کل کشور نیز به دلیل بار معنوی که همراه آن است، مورد توجه است.

وی عنوان کرد: اما بحث انتقال خون در یزد به نحوی ویژه است زیرا با توجه به اخلاص و تدین مردم استان یزد، سلامت خون‌های تهیه شده در استان بالا و خوب است.

دشتی عنوان کرد: معنویت مردم استان یزد تاثیراتی را در همه حوزه‌ها ایجاد کرده است و این معادله‌ای نیست که بتوان آن را با ابزار سنجید.

وی ادامه داد: بحث انتقال خون باید بیشتری مورد توجه قرار گیرد چراکه استان یزد در مرکزیت ایران قرار دارد و باید در شرایط حساس توان بهره‌مند کردن سایر استان‌ها را داشته باشد.

دشتی یادآور شد: ضمن اینکه خیر بودن مردم یزد باعث جلب و اهدای کمک‌ها می‌شود و در کنار همه اینها باید تبلیغات، آموزش و اطلاع‌رسانی و بیان فواید خون‌دهی و برکات معنوی آن بیشتر بیان شود.

دشتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از مردم استان‌های هم‌جوار برای درمان به یزد مراجعه می‌کنند و مراکز درمانی استان در آینده نیازمند خون‌های بیشتری خواهد بود، بنابراین باید به بحث خون‌گیری و انتقال خون در استان یزد اهمیت زیادی داده شود.

وی گفت: تاکنون روند رو به رشدی را در انتقال خون یزد شاهد بوده‌ایم و برنامه‌های پیش‌بینی شده نیز امیدبخش است و در عین حال توجه به پژوهش و دستیابی به شاخص‌های بالای علمی نیز باید مورد توجه باشد.

دشتی عنوان کرد: آینده استان یزد آینده فرهنگی، علمی و فناوری است و شهر یزد با توجه به نیروی انسانی مومن و تلاشگر، چشم انداز روشنی دارد و انتقال خون یکی از مراکزی است که باورهای معنوی، خیرخواهی و نوع‌دوستی را تربیت می‌کند و کارکرد فرهنگی و معنوی دارد.

9 مرداد ماه سالروز تاسیس انتقال خون است که این مراسم در استان یزد با رونمایی از تمبر انتقال خون، گرامی داشته شد.

انتهای‌پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول