اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد

لزوم الحاق پیوست فرهنگی به طرح کالبدی بندرعباس

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان بر الحاق پیوست فرهنگی به طرح کالبدی فیزیکی شهر بندرعباس که از طرف اداره‌کل راه و شهرسازی تدوین شده است، تاکید کرد.

لزوم الحاق پیوست فرهنگی به طرح کالبدی بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اسماعیل تذرو عصر دوشنبه در نشستی پیرامون فعالیت‌های کارگروه تخصصی امور اجتماعی هرمزگان و نشست اخیر این کارگروه با حضور معاون وزیر کشور اظهار داشت: در حال حاضر و همان‌طور که در نشست اخیر این کارگروه مطرح شد، مبحث توجه به ساماندهی محلات حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در حال حاضر به عنوان یکی از امور مهم در حوزه اجتماعی استان به ویژه شهر بندرعباس مطرح است.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی می‌تواند در این‌گونه سکونت‌گاه‌ها در میان‌مدت و درازمدت بسیار موثر واقع شود، اظهار داشت: در این راستا باید همواره تلاش کرد تا از ظرفیت‌های معنوی مذهبی این مناطق بهره گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان در ادامه سخنان خود یادآور شد: مصوبه‌ای در دور چهارم سفر هیئت دولت به هرمزگان در راستای رسیدگی به مسائل فرهنگی و اجتماعی تصویب شده است که در این راستا کارگروه مربوطه فعالیت‌های خود طبق برنامه‌های مدون ادامه می‌دهد.

تذرو در بخش دیگری از سخنان خود به سفر و بازدید معاون و قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی به بندرعباس و بازدید از محلات حاشیه‌نشین این شهر اشاره کرد.

به گفته این مسئول در پی بازدید و نشست کارگروه تخصصی استان، مقرر شد کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان در یک نشست تخصصی اقدامات قبلی را مورد بازنگری مجدد قرار داده و اولویت‌ها را مشخص کند.

تذرو از تدوین و آماده شدن طرح کالبدی و فیزیکی مناطق حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیر مجاز توسط اداره‌کل راه و شهرسازی خبر داد.

به گفته وی با توجه به تهیه و تدوین طرح کالبدی و فیزیکی شهر بندرعباس باید پیوست فرهنگی نیز در این طرح مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: در این زمینه با تشکیل نشست تخصصی الزامات و رویکردها پس از بررسی و تصویب اجرایی، وضعیت فضاهای حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های استان ساماندهی و پاک‌سازی می‌شود.

تذرو گفت: بازگشایی و تعریض معابر محلات، احداث زمین ورزشی، به‌سازی شبکه دفع آب‌های سطحی، ایستگاه پلیس، احداث میادین میوه و تره‌بار، تشکیل شورایار محلات، ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی، تکمیل و اصلاح شبکه‌های آب، ایجاد مراکز فنی و حرفه‌ای و اصلاح و تکمیل خورها سطح شهر بندرعباس از جمله پیشنهادات مدنظر اداره‌کل امور اجتماعی استانداری به کارگروه مذکور است.

وی در این راستا یادآور شد: کنترل و جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب، به‌سازی و نوسازی مجموعه‌های فرهنگی، ساماندهی و تجهیز مساجد، احداث فضاهای سبز، ارائه خدمات حمل و نقل عمومی، تجهیز کتابخانه‌ها، راه‌اندازی پایگاه‌های خدمات اجتماعی، ایجاد پارک و جمع‌آوری زباله و پسماندها نیز از دیگر پیشنهادات است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ورود دستگاه‌های مرتبط با امور اجتماعی و فرهنگی و با توجه به محدودیت‌های موجود در باب محلات آسیب‌پذیر، این محلات در حوزه اجتماعی و فرهنگی به ساماندهی مدنظر دست یابند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول