اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

پایگاه امداد هوایی چهارمحال و بختیاری احداث می‎شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: با مساعدت‌های رئیس جمعیت هلال احمر کشور، پایگاه امداد هوایی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری احداث می‎شود.

پایگاه امداد هوایی چهارمحال و بختیاری احداث می‎شود

امیرعباس سلطانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری یکی از شش استان حادثه‌خیز کشور است که حوادث غیرمترقبه به شدت ساکنان این استان را تهدید می‌کند.

وی افزود: این استان به سبب قرار گرفتن شهرستان‎های اردل و بروجن بر روی لبه ابر گسل زاگرس و وجود گسل‌های داخلی مانند گسل شلمزار، ناغان، اردل و دنا جزو شش استان حادثه‌خیز کشور شناخته شده است.

سلطانی، وقوع زلزله را از مهم‌ترین مخاطرات طبیعی این استان دانست و گفت: به علت وجود تالاب‌ها و دشت‌های میان‌کوهی، اکثر جمعیت استان دقیقاً در طول گسل‌ها زندگی می‌کنند که این مسئله خطر و تهدید بزرگی به واسطه وقوع زلزله برای آن‌ها به شمار می‎رود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر همین اساس تجهیز این استان به پایگاه‌های امدادی و وسایل و امکانات امدادرسانی از ضروری‌ترین اموری است که باید به طور جدی دنبال شود.

سلطانی تصریح کرد: در همین راستا با رئیس جمعیت هلال احمر کشور دیداری داشته و مشکلات و مطالبات مردم استان را در رابطه با مقابله با بلایا و مخاطرات طبیعی ارائه دادم.

وی احداث پایگاه امداد هوایی استان را از مهم‌ترین مطالبات و نیازهای مردم برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر استان با کمبود شدید وسایل و پایگاه‌های امدادی روبرو است که لازم است با احداث پایگاه امداد هوایی گام بزرگی در این راستا برداشته شد.

سلطانی افزود: با قول مساعدی که رئیس جمعیت هلال احمر در این دیدار دادند امید می‎رود به زودی مراحل احداث پایگاه امداد هوایی استان آغاز شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی به دیگر مطالبات مردم استان اشاره کرد و گفت: تجهیز تمام پایگاه‌های امداد جاده‎ای استان به وسایل نجات، تجهیز تمام شعب به ماشین‌های امدادی مناسب و جذب و استخدام نجات‌گران و رانندگان امداد و نجات از دیگر این مطالبات است که به زودی پیگیری و اجرایی می‌شوند.

سلطانی ادامه داد: سالن چند منظوره جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن که نخستین سالن چندمنظوره غرب کشور به شمار می‎رود نیز تا پایان سال جاری به بهره‎برداری می‎رسد.

وی افزود: همچنین برای احداث ساختمان اداری جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن نیز اعتبار لازم تخصیص داده شد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول