اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خبر داد

توسعه بیمارستان نمین منوط به حل مشکل با هلال احمر است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: توسعه بیمارستان امام خمینی نمین منوط به تعیین تکلیف مسئله مالکیت زمین و حل مشکل با هلال احمر است.

توسعه بیمارستان نمین منوط به حل مشکل با هلال احمر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرها پورفرضی ظهر امروز در جلسه جلسه کار گروه اجتماعی شهرستان نمین اظهار داشت: توسعه و گسترش بیمارستان‌ها از اساسی‌ترین اولویت وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در شهرستان‌هاست و بر همین اساس ما توسعه بیمارستان امام خمینی نمین را نیز در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه حل مشکل بیمارستان امام خمینی و توسعه آن در گرو حل مسئله مالکیت زمین که در اختیار هلال احمر است، افزود: شهرستان نمین نیازمند احداث این بیمارستان است که برنامه‌ریزی برای گسترش بیمارستان امام خمینی در صورت حل شدن مشکل زمین اجرایی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: اجرای کامل طرح پزشک خانواده موجب تحول بهداشتی و درمانی در این استان می‌شود.

فرهاد پورفرضی تصریح کرد: طرح پزشک خانواده در شهرها و روستاهای زیر 20 هزار نفر جمعیت استان اجرا شده است.

وی همچنین از آغاز اجرای این طرح در شهرهای با جمعیت بالای 20 هزار نفری خلخال، گرمی و پارس‌آباد تا پایان مرداد ماه و همچنین در اردبیل همزمان با اول مهرماه امسال خبر داد.

پورفرضی عدم پرداخت هزینه توسط مردم برای تامین دارو و کاهش میزان فرانشیز پرداختی مردم در بیمارستان‌ها از 10 به پنج درصد را از مهمترین مزایای اجرای این طرح ذکر کرد.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون پزشکان متخصص مبلغ 155 هزار ریال حق ویزیت از مراجعان دریافت می‌کنند، افزود: با اجرای طرح پزشک خانواده مردم در صورت مراجعه به متخصصان فقط 10 درصد این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

وی در ادامه از تصویب 60 هزار میلیارد ریال اعتبار توسط مجلس شورای اسلامی برای گسترش امکانات و ایجاد سهولت در دسترسی مردم به امکانات بهداشتی و درمانی خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خرید و نصب دستگاه رادیولوژی و اختصاص یک دستگاه آمبولانس به هر یک از مراکز فوریت‌های پزشکی عنبران و آبی‌بیگلو را از برنامه‌های اولویت‌دار ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پورفرضی در پایان بیان داشت: برای احداث ساختمان فوریت‌های پزشکی آبی‌بیگلو و تجهیز آن به امکانات پزشکی نیز یک میلیارد و 150 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول