اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری دشتستان:

زندانی شدن سرپرست خانوار آثار زیانبار اجتماعی در پی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری دشتستان گفت: زندانی شدن سرپرست خانوار آثار زیانبار اجتماعی در پی دارد و موجب آسیب‌های زیادی می‌شود.

زندانی شدن سرپرست خانوار آثار زیانبار اجتماعی در پی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان عبدالکریم رستگار سه‌شنبه‌ شب در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای نزدیکی به خدا، استغفار از گناهان و پالایش دل‌ها است.

رئیس دادگستری شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: رمضان فرصت نزدیکی به خداوند و دل کندن از معاصی و گناهان است و بقیه مسائل در فرع آن قرار دارند.

رستگار بیان داشت: کمک به مستمندان و مساکین جامعه از اعمال ارزشمندی است که انبیا و اولیای دین همواره به آن سفارش کرده‌اند و در فرصت ماه رمضان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: انجمن حمایت از زندانیان انجمنی غیر انتفاعی است که در شهرستان دشتستان در قالب فعالیت‌هایی چون آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، حمایت از خانواده‌های زندانیان و... گام برمی‌دارد.

این مسئول یادآور شد: این تصور که تمامی زندانیان مجرم هستند و مستحق هیچگونه کمک و حمایتی نیستند تصوری غلط است که در جامعه رایج شده و باید با فرهنگ‌سازی این تصور غلط را از جامعه حذف کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان دشتستان ادامه داد: همه زندانیان جانی و خطرناک نیستند و افرادی که مرتکب به جرائم خفیف و یا جرائم مالی شده‌اند مستحق کمک و حمایت هستند.

رستگار با تاکید بر اینکه بدهکاران مالی مجرم نیستند عنوان کرد: در دین مبین اسلام بدهکار مجرم نیست و به استناد قانون محکومیت‌های مالی می‌توان، فرد بدهکار را به زندان انداخت.

وی ادامه داد: در قالب فعالیت‌های انجمن حمایت از زندانیان نیازمند در ماه‌های اخیر شاهد آزادسازی 11 زندانی جرائم غیرعمد در سطح شهرستان بوده‌ایم که چهار مورد آن در ماه مبارک رمضان رخ داده است.

رئیس دادگستری شهرستان دشتستان ابراز داشت: تلاش داریم با همکاری خیرین شهرستان انجمن را فعال‌تر از گذشته کنیم به طوری که در تمامی ماه‌های سال به طور متوسط شاهد آزادی یک یا دو زندانی جرائم غیرعمد باشیم.

این مسئول گفت: زندانی بودن سرپرست خانوارها در موارد بسیار می‌تواند آثار سوء فراوانی بر جای بگذارد و گسترش بزهکاری در جامعه از آثار نامطلوب زندانی بودن سرپرست خانوار است.

رستگار تصریح کرد: برخی ادارات و دستگاه‌های اجرایی مانند شبکه بهداشت شهرستان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی از این فعالیت حمایت کرده‌اند که از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کمیته امداد از منابع مالی آزادسازی این زندانیان است که به دلیل برخی خلأها در زمینه ضمانت تسهیلات زندانیان با مشکلاتی در این زمینه روبه‌رو هستیم و خیرین با تخفیف از شکات و ضمانت زندانیان جرائم غیرعمد می‌توانند زمینه آزادسازی ایشان را هموار کنند.

رئیس دادگستری شهرستان دشتستان مهریه‌های بالا را یکی از عوامل زندانی شدن افراد و محکومیت‌های مالی دانست و متذکر شد: بر اساس تفسیر جدید قانون مهریه، فردی که نسبت به پرداخت مهریه اقدام نکرده تا زمان اثبات تمکن و توانایی مالی به زندان نمی‌رود و این امر در کاهش جمعیت زندانیان مهریه اثرگذار است.

این مسئول کاهش جمعیت‌ زندانیان را یکی از اولویت‌های قانون‌گذار دانست و اذعان داشت: تلاش قانون‌گذار کاهش جمعیت زندانیان است و از تمام توان در این راستا بهره خواهیم برد.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول