اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان‌غربی:

بی‌توجهی مسئولان موجب عدم افتتاح میدان سوارکاری شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان‌غربی گفت: افتتاح نشدن میدان سوارکاری آذرخش نتیجه بی‌توجهی مسئولان استان است.

بی‌توجهی مسئولان موجب عدم افتتاح میدان سوارکاری شد

بهروز نهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این پیست که در شمال‌غرب کشور بی‌نظیر است از ده سال گذشته در زمینی به مساحت 11 هکتار با صرف هزینه هنگفت و تلاش مسئولان سوارکاری استان احداث شده و اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه ساخت این مجموعه و عملیات خاک‌برداری و تسطیح آن از 10 سال پیش آغاز شده است، افزود: این میدان کاملا استاندارد دارای سکوی تماشاگران، ساختمان اداری، اصطبل نگهداری اسب و بخش‌های جانبی است.

نهایی با بیان اینکه کورس اسب‌دوانی دارای پیچ‌های استاندارد و محدوده خاکریزه است به طوری که از تمام زوایای میدان قابل دید است، ادامه داد: این میدان دارای یک حلقه چاه برای تأمین آب و نیز منبع هوایی 12 هزار لیتری است تا همواره آب با فشار بیشتر در دسترس باشد.

رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پیست آذرخش بزرگ‌ترین میدان سوارکاری در خاورمیانه است، افزود: میدان سوارکاری استاندارد آذربایجان‌غربی که به نوبه خود در ایران و حتی آسیا بی‌نظیر است، قرار بود در ابتدای سال جاری با مساعد شدن شرایط جوی مورد بهره‌برداری قرار گیرد اما عدم حمایت مسئولان، این پروژه بزرگ و ملی را به حالت تعلیق درآورده است.

وی با بیان اینکه میدان سوارکاری آذرخش یکی از پروژه‌های بزرگ ورزشی آذربایجان‌غربی است، تاکید کرد: مسئولان استان باید به هر شرایط ممکن حتی در صورت واگذاری پروژه به بخش خصوصی آن را افتتاح کنند.

نهایی خاطرنشان کرد: بیشتر هزینه ساخت این مجموعه از طریق اعتبارات هیئت سوارکاری استان و بخش دیگری از اعتبارات این پروژه هم از طریق برخی نهادها، اداره‌کل ورزش و جوانان و نیز فدراسیون تامین شده است.

رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان‌غربی گفت:‌ با بهره‌برداری از این میدان شاهد رشد و شکوفایی رشته سوارکاری در سطح ملی و بین‌المللی خواهیم بود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول