اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد ایران‌شناسی استان قزوین:

عکاسان جشنواره عکس ایران شناسی را از دست ندهند

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد ایران شناسی استان قزوین، دومین جشنواره عکس ایران شناسی را فرصتی مناسب برای معرفی تاریخ و آثار استان قزوین دانست.

عکاسان جشنواره عکس ایران شناسی را از دست ندهند

محمدعلی حضرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: دومین جشنواره عکس ایران‌شناسی فرصت مناسبی برای معرفی تاریخ و آثار استان قزوین در کشور و جهان است.

وی ضمن اعلام برگزاری دومین جشنواره عکس ایران‌شناسی از عکاسان قزوینی برای شرکت در این رویداد هنری دعوت کرد و گفت: با توجه به تجربه نخستین جشنواره عکس ایران‌شناسی که تنوع موضوعی گسترده‌ای داشت و طبیعت ایران، آداب و رسوم، صنایع‌دستی و معماری بیشتر مورد توجه بود؛ در دومین دوره تنها آثار معماری ایران که از پیش از اسلام به یادگار مانده، آثار درخشان دوره اسلامی تا سال 1300 خورشیدی در سه بخش معماری، مکان‌های مذهبی و آیینی ایران، مکان‌های عمومی و خصوصی ایران زمین و عناصر تزئینی معماری ایران موضوع عکاسی قرار گرفته و هنرمندان عکاس می‌توانند این آثار ارزشمند را از نگاه و دریچه دوربین خود به دوستداران هنر و معماری ایران در سراسر جهان معرفی کنند.

وی با خاطرنشان کردن این نکته که عکاسان هر استان می‌توانند علاوه بر آثار موجود در منطقه خود از بناهای باستانی و تاریخی دیگر استان‌های کشور نیز عکاسی کرده و آنها را در جشنواره شرکت دهند، افزود: البته استان قزوین به خاطر نزدیکی به تهران و برخورداری از آثار فراوان تاریخی یکی از مناطق محبوب برای عکاسان شناخته می‌شود و هنرمندان عکاس می‌توانند از آثار معماری برجسته این استان نظیر قلعه‌ها، زیارتگاه‌ها، مساجد، کلیساها، خانه‌ها، گرمابه‌ها، آب انبارها، بازارها و کاروانسراهای استان قزوین عکاسی کنند.

حضرتی با اشاره به درخشش فراوان هنرمندان عکاس قزوینی در جشنواره‌های عکس بین‌المللی و ملی و رونق خاص این هنر در بین جوانان قزوینی اظهار امیدواری کرد: شاهد حضور گسترده عکاسان این خطه در دومین جشنواره عکس ایران‌شناسی باشیم.

گفتنی است، تارنمای www.photoiranology.ir ضمن بیان اهداف و موضوع‌های جشنواره، شورای علمی، هیئت انتخاب آثار و داوران، مقررات و تقویم جشنواره را نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده است.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول