اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین ‌بار صورت می‌گیرد

افتتاح طرح غربالگری مربوط به بیماری سنیل کتونوری در همدان

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برای نخستین بار در سطح استان همدان طرح غربالگری pku (مربوط به بیماری سنیل کتونوری) 14 مردادماه جاری افتتاح می‌شود.

افتتاح طرح غربالگری مربوط به بیماری سنیل کتونوری در همدان

محمدمهدی مجذوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از افتتاح طرح غربالگری بیماری pku (مربوط به بیماری سنیل کتونوری) در روز چهاردهم مردادماه جاری خبر داد.

وی عنوان کرد: اگر نوزاد با بیماری "سنیل کتونوری" متولد شود دچار عوارض ناشناخته‌ای می‌شود که سبب عقب‌ماندگی نوزاد در بزرگسالی خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: اگر بیماری "سنیل کتونوری" به موقع در نوزاد شناخته شود با تغذیه صحیح نوزاد قابل درمان است و در این صورت درمان این فرد در بزرگسالی هیچ مشکلی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه این بیماری بر سطح هوش فرد اثر می‌گذارد، گفت: این بیماری در صورت عدم تشخیص و درمان سبب عقب‌ماندگی ذهنی فرد می‌شود.

مجذوبی به استقرار تجهیزات مورد نیاز در راستای غربالگری pku در آزمایشگاه درمانگاه امام سجاد (ع) همدان (پشت انبار نفت) اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح همه نوزادان در بدو تولد همزمان با برنامه غربالگری تیروئید مورد غربالگری pku نیز قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در سطح استان همدان اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: قبل از همدان این طرح در چهار استان دیگر کشور نیز اجرایی شده است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول