اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌ منظور تامین نیروی انسانی پایه دوم و ششم ابتدایی

1500 نیرو در خراسان‌رضوی وارد دوره ابتدایی شدند

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: برای تامین نیروی انسانی پایه دوم و ششم ابتدایی امسال یک ‌هزار و 550 نیروی آموزش دیده و دارای گواهینامه پایه 6 و 2 ابتدایی وارد این دوره شدند.

1500 نیرو در خراسان‌رضوی وارد دوره ابتدایی شدند

موسی‌الرضا صائمی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: با همراهی کارگروه استان و مدیرکل توسعه و نوسازی مدارس استان با 36 اداره شهرستان قرارداد بسته‌ایم و بازدیدها انجام شد تا برای تامین فضای مورد نیاز پایه ششم ابتدایی در استان با مشکلی مواجه نباشیم.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش با بیان اینکه استفاده بیش از 120 سازه پیش‌ساخته برای تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز پایه ششم ابتدایی در دستور کار است، گفت: البته سعی ما این است تا جایی که میسر است از کانکس و سازه در فضاهای آموزشی استفاده نکنیم تا فضاهای آموزشی بهتری برای دانش‌آموزان فراهم باشد.

صائمی‌فرد افزود: در مناطق جمعیت‌خیز مانند سیدی، ناحیه 7 و ناحیه یک مشهد طرح‌های چند میلیاردی توسط اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس وعده داده شده که اکنون در مرحله مناقصه است.

معاون پشتیبانی درباره جذب نیروهای آموزشی پایه ششم ابتدایی در استان گفت: پیرو تفاهم‌نامه‌ای که در تهران داشتیم یک‌ هزار و 513 معلم در نوبت مخالف داریم که با فرض ثابت ‌بودن آن هم در استان برای این مقطع تامین نیرو شده است.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش افزود: نیروهای ورودی استان تا به حال 530 نفر در نقل و انتقالات هستند و 767 آموزشیار نهضت سوادآموزی احکامشان برای تامین نیروهای ابتدایی ابلاغ شده و 372 نیروی تربیت معلم ابتدایی در 14 منطقه مرزی استان و 413 نیروی سوادآموزی که براساس ماده "ب" به استخدام ابتدایی درآمدند نیروهای مقطع ابتدایی و پایه ششم استان را تشکیل می‌دهند.

صائمی‌فرد با بیان اینکه مجموعاً 900 نیرو به پایه ابتدایی اختصاص دادیم، اظهار داشت: در سال آینده به طور جدی کاهش نیروهای حق‌التدریس را در دستور کار داریم و 600 میلیون تومان اعتبارات از اداره ‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی تامین شده است.

صائمی‌فرد از توزیع پیش‌ساخته‌های فضاهای آموزشی خبر داد و گفت: توزیع سازه‌ها از شهرستان فریمان آغاز شده است و روزانه پنج محموله از این پیش‌ساخته‌ها در سطح استان انجام می‌شود.

وی گفت: استان خراسان‌رضوی با وجود تراکم جمعیت دانش‌آموزی و گستردگی نیروی انسانی نسبت به استان‌های دیگر تامین فضا و نیروهای انسانی و آموزش معلمان وضعیت مطلوبی دارد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول