اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

2900 دانش‌آموز ملایری وارد پایه ششم ابتدایی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ملایر از ورود 2 هزار و 900 دانش‌آموز ملایری به پایه ششم ابتدایی خبر داد.

2900 دانش‌آموز ملایری وارد پایه ششم ابتدایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علی تکلو ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه با اجرای سند تحول بنیادین روند بسیاری از امور در آموزش و پرورش تغییر می‌کند و با اجرای این طرح شاهد موفقیت‌های بیشتر در آینده در نظام آموزش و پرورش کشور خواهیم بود، اظهار داشت: در این راستا تابستان امسال آموزش و پرورش ملایر یکی از منحصر به فردترین فصل‌های خود را سپری می‌کند.

وی به عملکرد و برنامه‌های آموزش و پرورش در تابستان اشاره کرد و گفت: در تیر ماه شاهد موفقیت‌های زیادی در زمینه علمی، فرهنگی، عمرانی و ورزشی در ملایر بودیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر به کسب مقام اول و دوم کشوری توسط سه نفر از دبیران ورزش ملایر در رقابت‌های علمی تخصصی قطب سه کشور خبر داد و افزود: کسب مقام دوم و سوم استانی مسابقات کشتی نونهالان قهرمانی استان توسط شش دانش‌آموز و کسب مقام نخست شهرستانی مسابقات فوتبال باشگاهی توسط تیم نونهالان آموزش و پرورش از موفقیت‌های ورزشی در تیر ماه امسال در ملایر بوده است.

وی از زیباسازی و شاداب‌سازی 150 آموزشگاه در تابستان در قالب طرح هجرت در ملایر خبر داد و اظهار داشت: تعمیر و تجهیز 52 آموزشگاه در قالب پروژه مهر از دیگر موفقیت‌ها در تیرماه بوده است.

تکلو با بیان اینکه 6 هزار دانش‌آموز در ماه رمضان در محافل انس با قرآن شرکت کرده‌اند، گفت: این برنامه در 12 مسجد در حال انجام است و برگزاری طرح ختم قرآن نیز همراه با افطاری برای منتخبان 30 مدرسه قرآنی با حضور یک هزار دانش‌آموز همراه اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های ماه رمضان در ملایر است.

 وی در ادامه از برگزاری طرح ضیافت افطاری امسال فرهنگیان در ملایر خبر داد و افزود: در این طرح 17 هزار و 500 نفر از فرهنگیان شهر ملایر همراه با خانواده‌هایشان در چهار تالار پذیرایی شهر ملایر افطار می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر در ادامه از راه‌اندازی دو مدرسه قرآنی دخترانه و پسرانه در ملایر خبر داد و گفت: برگزاری آزمون طرح در محضر قرآن معلمان ابتدایی با حضور 500 نفر از دیگر برنامه‌های ما در تیرماه در آموزش و پرورش شهر ملایر بوده است.

وی با اشاره به رقابت یک هزار و 875 دانش‌آموز در آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه مردمی در ملایر ادامه داد: اسامی منتخبین در این آزمون اعلام شده است.

تکلو در ادامه به راه‌اندازی چهار مرکز تخصصی مشاوره با حضور اساتید مجرب برای انتخاب رشته دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در پی اعلام نتایج کنکور امسال شاهد موفقیت دانش‌آموزان ملایر در کنکور هستیم و بسیاری از دانش‌آموزان رتبه‌های دورقمی و سه‌رقمی کنکور را از آن خود کرده‌اند.

وی در ادامه به اضافه شدن پایه ششم ابتدایی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این راستا فضاسازی مناسب انجام شده و برخی از مدارس با تغییر کاربری آموزشی مورد بررسی قرار گرفته ‌و برای این پایه تحصیلی آماده شده است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر از ورود 2 هزار و 900 دانش‌آموز ملایری به پایه ششم ابتدایی خبر داد و اضافه کرد: 100 کلاس نیز برای پایه ششم ابتدایی در نظر گرفته شده است.

تکلو گفت: یک سوم مدارس راهنمایی نیز برای این امر آماده‌سازی شده و شش مدرسه راهنمایی شامل" حاج اربابی، ریحانة‌النبی، وحدت، سیفیه 3، دکتر حسابی و دماوندی در شهر ملایر برای این امر در نظر گرفته شد.

وی افزود: 694 کلاس ابتدایی در 136 آموزشگاه در قالب 17 مجتمع آموزشی روستایی و سه مجتمع شهری ساماندهی شده است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر عنوان داشت: با اجرای نظام جدید 3-3-6 از سال تحصیلی 92-91، مدارس ملایر مشکلی از نظر اضافه شدن فضای آموزشی ندارند که در حال حاضر، فضاهای لازم پیش‌بینی شده و تعمیر و تجهیز برخی فضاها نیز تا اوایل شهریور ماه به اتمام می‌رسد.

وی گفت: امسال با اعزام نیروهای لازم از استان با توجه به اضافه شدن پایه ششم و کمبود نیرو در ملایر، پایه‌های سوم، چهارم و پنجم جابه‌جا و سازماندهی شده و پایه‌های اول، دوم و ششم نیز با انتخاب مدیران مدارس سازماندهی شده‌اند.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول