اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد کهنوج خبر داد

اعطای جهیزیه به 600 زوج/ ساخت کتابخانه فاطمه‌ها در روستای دهکهان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان کهنوج گفت: از ابتدای سال جاری 600 نوعروس زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان جهیزیه دریافت کردند.

اعطای جهیزیه به 600 زوج/ ساخت کتابخانه فاطمه‌ها در روستای دهکهان

شهرام امیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: فعالیت‌های این کمیته امداد در ماه مبارک رمضان متفاوت‌تر از ماه‌های دیگر است و در این ماه فعالیت ویژه‌ای در ارتباط با اکرام ایتام، افطاری و حمایت از نیازمندان داریم.

امیری در ارتباط با اهداف کمیته امداد در ماه مبارک رمضان در زمینه فعالیت‌های مشارکت و اکرام، افزود: اهداف ما در این برنامه‌ها کسب رضایت الهی، احیای سنت‌های اکرام و ایتام و صله رحم، بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیران و نیکوکاران و بهره‌مندی نیازمندان جامعه از سفره گسترده مهر، بسترسازی جامعه برای ریشه‌کنی فقر، ایجاد توازن اجتماعی فرهنگی و همبستگی ملی بین اقشار مختلف جامعه و ... است.

وی ابراز داشت: در برنامه ویژه مفتاح‌الجنة از خانواده‌های زیر پوشش با حضور مسئولان و رؤسای ادارات بازدید و مشکلات آنها بررسی می‌‌شود و همچنین سازمان‌ها و نهادها در صورت برنامه افطاری می‌توانند اقلام را دراختیار کمیته امداد بگذارند تا در بین ایتام توزیع شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان کهنوج در تشریح فعالیت‌های این نهاد گفت: بیشترین اعتبارات را در سه ماهه اول سال جذب کردیم و چون مسئله ازدواج در منطقه ما با مشکلات زیادی روبه‌رو بود و خیلی از افراد در سال‌های گذشته نتوانسته بودند جهیزیه دریافت کنند با پیگیری‌هایی که داشتیم به 600 نوعروس زیر پوشش جهیزیه اعطا شد. 

امیری با بیان اینکه برنامه‌های اصلی ما ایجاد اشتغال است، افزود: برای خانواده‌های زیر پوشش در سال گذشته بیش از یک‌هزار و 100 مورد اشتغال ایجاد کردیم که در جنوب استان رتبه اول را داشتیم و برای سال 91 برنامه اشتغالزایی برای 570 خانوار است که ازمسئولان بانک‌ها تقاضا داریم همکاری لازم را داشته باشند.

وی اذعان داشت: برنامه‌های آموزشی نیز داریم و بودجه لازم برای یک‌هزار نفر از افرادی که نیاز به آموزش فنی و حرفه‌ای داشته باشند را تأمین کردیم و با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی و صنوف مختلف این کار را انجام می‌دهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان کهنوج با بیان اینکه کتابخانه کهنوج وضع مناسبی نداشت، گفت: یک کار فرهنگی مشترکی که با اداره فرهنگ و ارشاد انجام شده است، مسئله کتابخانه فاطمه‌ها در روستای دهکهان کهنوج است که با پیگیری‌هایی که انجام گرفت یکی از خیران بودجه آن را تامین کرد و در حال ساخت یک کتابخانه هستیم که در صورت آماده شدن در عید فطر افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول