اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری کرمان:

30 درصد پرونده‌های مشاوره به صلح و سازش می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان کرمان گفت: 30 درصد پرونده‌های ارجاع شده به واحدهای مشاوره به صلح و سازش می‌رسد.

30 درصد پرونده‌های مشاوره به صلح و سازش می‌رسد

ماشاالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به آمار بالای ورودی پرونده‌های خانواده به دادگستری شهرستان کرمان اظهار داشت: با توجه به این آمار انجام پژوهش‌های کارشناسی در دستور کار قرار گرفت تا علت‌های اصلی تشکیل این پرونده‌ها مشخص شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارش یکی از مراکز مشاوره دادگستری کرمان طی سه ماه گذشته بیشترین علت اختلافات در پرونده‌های خانوادگی نارضایتی زوج‌ها از مسائل جنسی است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه 70 درصد اختلافات خانواده به علت مسائل جنسی است، بیان داشت: 37 درصد زن‌ها و 63 درصد مردها از مسائل جنسی ناراضی هستند. 

وی ارائه آموزش در زمینه مسائل جنسی را در کاهش بحران خانواده‌ها مؤثر دانست و افزود: طی سال جاری با 14 واحد مشاوره دولتی و خصوصی در کرمان در مورد ارائه راهکار به خانواده‌ها در حوزه برطرف کردن مسائل جنسی رایزنی انجام شده است.

ابراهیمی ابراز داشت: از واحدهای مشاوره درخواست کرده‌ایم که راهکارهای اساسی را به زوج‌هایی ارائه دهند که به علت مشکلات جنسی به آن‌ها معرفی می‌شوند تا با فراگیری آموخته‌های دینی در این حوزه سازش کنند و به زندگی مشترک خود ادامه دهند.

وی بیان داشت: همچنین واحدهای مشاوره در زمینه کاهش بحران‌های بعد از طلاق، آموزش مهارت‌های زندگی برای ازدواج بعدی فعالیت می‌کنند.

ابراهیمی هدف از فعالیت واحدهای مشاوره در زمینه کاهش بحران‌های بعد از طلاق را جلوگیری از تکرار شکست در زندگی افراد و وقوع طلاق برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه تزلزل در خانواده‌ها به علت نبود آموزه‌های دینی است، عنوان کرد: راهکارهای مشاوره‌ای در همسریابی آینده و کاهش بحران‌های بعد از طلاق مؤثر است.

این مسئول قضایی تصریح کرد: افرادی که با سن بالا برای طلاق اقدام می‌کنند نیز مورد مشاوره قرار می‌گیرند.

ابراهیمی با بیان اینکه مشاوران برای صلح و سازش افراد با سن بالا نیز تلاش می‌کنند، افزود: مشاوران به این افراد یاد می‌دهند که در صورت طلاق آموخته‌های خود را در اختیار فرزندان خود قرار دهند تا آنها در زندگی مشترک موفق باشند.

وی از فعالیت مطلوب واحدهای مشاوره در کرمان خبر داد و ابراز داشت: مردم به علت‌های مختلف برای مراجعه به این واحدها مقاومت می‌کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: 30 درصد پرونده‌های ارجاع شده به واحدهای مشاوره به صلح و سازش می‌رسد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول