اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بروجن:

توسعه کشاورزی بروجن 18.3 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن گفت: اجرای طرح‌های کشاورزی این شهرستان نیازمند 18 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار است.

توسعه کشاورزی بروجن 18.3 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

آیت‌الله غلامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر 40 طرح کشاورزی در این شهرستان در دست اجراست.

وی با اشاره به میزان اعتبارات هزینه شده در راستای اجرای طرح‌های کشاورزی این شهرستان، گفت: طرح‌های کشاورزی این شهرستان با صرف اعتباری افزون بر 18 میلیارد و 300 میلیون ریال در سطح شهرستان بروجن زمینه اشتغال بسیاری را فراهم خواهد کرد.

غلامیان احداث 10 کانال آبرسانی در سطح شهرستان را از جمله این طرح‌ها برشمرد و گفت: مرمت 10 رشته قنات، اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی و ایجاد مجتمع دامداری از دیگر طرح‌های کشاورزی در این شهرستان محسوب می‌‎شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجن با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان، افزود: شهرستان بروجن دارای هفت واحد تولیدکننده قارچ، 15 واحد مرغداری، هشت سایت پرورش ماهی است که به خوبی نشان از توانایی کشاورزی این شهرستان در بخش‌های مختلف تولید دارد.

وی مجموع مساحت باغات این شهرستان را 5 هزار و 330 هکتار برشمرد و گفت: اجرای طرح‌های توسعه باغات در این شهرستان موجب خواهد شد تا زمینه اشتغال کارجویان در این شهرستان بیش از پیش فراهم شود.

غلامیان با اشاره به عملیات اجرایی طرح انتقال آب دوراهان در سال‌جاری، گفت: با عملیاتی شدن این طرح آب مکفی برای آبیاری اراضی کشاورزی و باغات این شهرستان فراهم خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی بخش کشاورزی این شهرستان از محل اعتبارات تملک و دارایی سال 89 از پیشرفت فیزیکی صد درصدی برخوردار است، گفت: اجرای 3 هزار و 500 متر کانال آب و 10 رشته قنات از جمله قنوات کهریز خدرآباد، فرادنبه، آقبلاغ، گندمان از جمله طرح‌های عمرانی بخش کشاورزی این شهرستان محسوب می‎شود.

وی با اشاره به عملکرد این اداره در سال گذشته، گفت: نظارت بر برداشت غلات در سطحی معادل 12 هزار و 350 هکتار، نظارت بر کشت مکانیزه در سطح 6 هزار و 450 هکتار، معرفی تقاضای اخذ مجوز برای 12 مورد و صدور جواز تأسیس چهار واحد صنایع تبدیلی کشاورزی از جمله این اقدامات محسوب می‎شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول