اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری زنجان:

برگزاری جشن دهه کرامت در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان زنجان از برگزاری جشن دهه کرامت به صورت مردمی در استان زنجان در سال جاری خبر داد.

برگزاری جشن دهه کرامت در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی مقدمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت ساماندهی و سازماندهی بیش از پیش جریانات خودجوش مردمی در بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی، شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) که متشکل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس شورا و جمعی از دیگر شخصیت‌های فرهنگی و اجرایی کشور است، برنامه‌های دهه کرامت در کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دبیرخانه ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور نیز بر این اساس از سال 87 با همکاری دستگاه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و اجرایی کشور شورای هماهنگی جشن‌های مردمی رضوی را در دهه کرامت تشکیل داده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان زنجان با بیان اینکه شکرگذاری به دلیل افتخار میزبانی ایران اسلامی از حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاه‌چراغ(ع) از اهداف برگزاری این دهه است، افزود: تلاش به منظور گسترش عطر معنویت در فضای عمومی جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های آن بزرگواران از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی اهتمام ویژه به منظور برگزاری جلسات جشن و سرور در دهه کرامت توسط گروه‌های خودجوش مردمی و تلاش مضاعف برای استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند نهادهای مردمی و دولتی برای بزرگداشت دهه کرامت از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های این دهه عنوان کرد.

مقدمی تصریح کرد: آشنایی عمومی گروه‌های اجتماعی به ویژه جوانان و نوجوانان با سیره علمی و عملی آن بزرگواران و تلاش جدی به منظور تحقق مطالبات بزرگان عرصه دین و مذهب به ویژه امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و اساتید برجسته حوزه مبنی بر ضرورت قدرشناسی از برکات حضور آن بزرگواران در ایران اسلامی و لزوم توجه عمومی به آموزه‌های منبع رضوی از دیگر اهداف این دهه است.

وی تلاش جدی به منظور فعال‌سازی همه سازمان‌های دولتی و خصوصی در راستای بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای بزرگداشت این ایام و ترویج سیره رضوی از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های این دهه عنوان کرد و گفت:‌ انتظار می‌رود با برگزاری جلسات شورا در طول سال در سطوح ستادی و استانی برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در این زمینه انجام شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان زنجان تشکیل کارگروه‌های تخصصی با همکاری اعضا را از انتظارات شورا عنوان کرد و افزود: شناسایی ظرفیت‌های موجود در همه موسسات دولتی و خصوصی و ارائه راهکار به منظور گسترش فرهنگ شریف رضوی، ارزیابی اقدامات و فعالیت‌های دستگاه‌های عضو و پیگیری و ابلاغ مصوبات شوراهای مرکزی و استانی به منظور بررسی میزان تحقق مصوبات از دیگر وظایف دبیرخانه شورای هماهنگی است.

وی با بیان اینکه ارزیابی اقدامات و فعالیت‌های دستگاه‌های عضو و پیگیری و ابلاغ مصوبات شوراهای مرکزی و استانی به منظور بررسی میزان تحقق مصوبات از وظایف دبیرخانه شورای هماهنگی است، افزود: انتشار گزارش سالیانه شورا و ارائه به مراجع ذیربط و ارتباط منظم با آستان مقدس امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) و نیز دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مادی و معنوی این مراکز به منظور تقویت شورای هماهنگی از دیگر وظایف این دبیرخانه محسوب می‌شود.

مقدمی یادآور شد: ضروری است هر یک از دستگاه‌های عضو به منظور تحقق اهداف عالیه این حرکت عظیم فرهنگی علاوه بر توجه به انتظارات عمومی و اختصاصی نسبت به استفاده از همه ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود برای عمق بخشی به برنامه‌های جشن و تبدیل دهه کرامت به فرصتی ارزشمند برای تببین فرهنگ رضوی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت و ساماندهی جریانات خودجوش مردمی برای بزرگداشت این ایام خاطرنشان کرد:‌ در سال جاری برنامه‌های دهه کرامت در پایتخت شور و شعور حسینی به صورت ویژه برگزار می‌شود و از ظرفیت دستگاه‌های عضو شورا برای اجرای مطلوبتر برنامه‌ها استفاده می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان زنجان برگزاری زیارت خاصه امام رضا(ع) در همه مساجد استان زنجان، برگزاری مسابقه دل‌نوشته‌ای به امام رضا(ع) از برنامه‌های این دهه در استان زنجان است، خاطرنشان کرد: آذین ‌بندی معابر، برگزاری جشن ویژه در مسجد امام رضای منطقه اسلام‌آباد از دیگر برنامه‌های استان زنجان است.

وی از برگزاری محفل انس با قرآن کریم در کانون فرهنگی و هنری نورالرضا در منطقه امجدیه زنجان خبر داد و گفت: احسان شربت و شیرینی توسط 10 کانون فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های این دهه در زنجان است.

مقدمی با بیان اینکه دهه کرامت از 28 شهریور ماه سال جاری آغاز می‌شود، افزود:‌این دهه تا هفتم مهرماه سال جاری ادامه دارد.

وی بر ضرورت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری مطلوب برنامه‌های دهه کرامت خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری برنامه‌های این دهه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول