اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و تجارت خراسان‌رضوی مطرح کرد

افزایش ثروت نامشروع و رانت‌خواری از آثار زیانبار کالای قاچاق

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی افزایش ثروت نامشروع و رانت‌خواری را از آثار زیانبار کالای قاچاق و جعلی دانست.

افزایش ثروت نامشروع و رانت‌خواری از آثار زیانبار کالای قاچاق

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، علی صفرزاده، اظهار داشت: قاچاق کالا تجارت رسمی و تولید را مختل و تولید کنندگان داخلی را از عرصه فعالیت خارج می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری مولد در کشور از آثار قاچاق کالا است، افزود: پدیده قاچاق سبب می‌شود تولیدات کشور که با فعالیت و ابتکار تولید کنندگان داخلی به وجود آمده بازار فروش نداشته باشند و در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه برخورد با پدیده قاچاق، بستر لازم برای افزایش توان تولید داخلی را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با تشدید اقدامات نظارتی اجازه نخواهد داد سوداگران قاچاق، بازار تولیدات داخلی را به خطر اندازند.

وی اظهار داشت: مبارزه با پدیده قاچاق کالا همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و این تاکیدات در سال حمایت از تولید ملی نمود بیشتری داشته است که مطمئناً این موضوع تعامل و همکاری بیش از پیش همه مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه مقابله با قاچاق کالا در استان را طلب می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با اشاره به نقش مردم در جلوگیری از تخلفات و پدیده قاچاق افزود: کالای قاچاق با گسترش اقتصاد زیرزمینی به ‌دلیل سودآوری بیش از حد فشار مالیاتی را بر بخش رسمی وارد می‌کند و در نتیجه با کاهش فروش درآمد را کاهش داده و تولید داخلی را تهدید می‌کند.

صفرزاده افزایش ثروت نامشروع و رانت‌خواری را از دیگر آثار زیانبار کالای قاچاق و جعلی دانست و گفت: از این‌رو وزارت صنعت، معدن و تجارت به ‌عنوان متولی اصلی بخش تجارت و شبکه توزیع کالا، برای مبارزه با توزیع کالای قاچاق و جعلی اقدام به ایجاد سامانه شبکه نظارت مردمی (شبنم) نموده است.

وی اظهار داشت: طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی در حقیقت ایجاد سامانه‌ای را دنبال می‌کند که در آن همه مردم می‌توانند، علاوه بر اطمینان از اصالت کالای خریداری شده به یاری دولت در شناسایی عوامل توزیع کالای قاچاق بپردازند و این طرح ضریب نفوذ بازرسی و کنترل کالاهای قاچاق و غیر مجاز را گسترش می‌دهد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول