اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد

تشکیل 110 پرونده تخلف در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: 110 پرونده تخلف در طول اجرای طرح نظارتی به ارزش 324 میلیون ریال در این استان تشکیل شده است.

تشکیل 110 پرونده تخلف در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عبادالله اکبری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 2 هزار و 600 بازرسی از کشتارگاه‌ها، مرغداری‌ها و واحدهای عرضه مرغ به عمل آمده است.

وی افزود: پایش مستمر بازار و بازرسی از اقلام ضروری ماه رمضان به منظور ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه همچنان تا پایان این ماه ادامه دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در گروه‌های کالایی و خدماتی به شدت با متخلفان برخورد می‌شود.

اکبری اضافه کرد: طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از پانزدهم تیرماه سال جاری در استان آغاز شده و تا پایان مرداد ادامه دارد.

به گفته وی در راستای بازرسی‌های صورت گرفته از گروه‌های کالایی و خدماتی 908 پرونده تخلف به ارزش بیش از 195 میلیارد ریال تشکیل شده است.

این مسئول بیان داشت: بیشترین بازرسی‌های انجام یافته مربوط به مواد پروتئینی، غلات و حبوبات، خدمات عمومی، قند و شکر و روغن نباتی است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: بیشترین پرونده‌های متشکله نیز به ترتیب مربوط به مواد پروتئینی و خدمات عمومی است.

اکبری یادآور شد: همچنین طی مدت ذکر شده 600 گزارش مردمی به صورت حضوری و تلفنی دریافت شده که از این تعداد 135 مورد به عنوان متخلف شناخته شده است.

وی در ادامه گفت: تخصیص مقدار 2 هزار و 20 تن برنج ایرانی و 6 هزار تن برنج تایلندی، 10 هزار و 640 تن انواع نهاده‌های دامی به دامداران و برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا از جمله این اقدامات است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: 19 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در راستای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان در استان اجرا شده و انواع کالاهای اساسی از جمله برنج، محصولات لبنی، گوشت قرمز، گوشت مرغ، خرما و انواع حبوبات با قیمتی پایین‌تر از سطح بازار عرضه در آن می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: 27 هزار و 550 بازرسی از آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در استان انجام شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: روزانه 120 تن مرغ گرم به قیمت مصوب هر کیلو 52 هزار ریال در استان توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: این نرخ از ششم مرداد ماه سال جاری در سراسر استان به تصویب رسیده و با آن دسته از واحدهایی که بیشتر از نرخ مصوب اقدام به فروش کنند، برخورد می‌شود.

اکبری اضافه کرد: دو مباشر به منظور واردات 2 هزار تن گوشت مرغ منجمد از کشور ترکیه انتخاب شده که طی چند روز آینده در شبکه‌های توزیع تعیین شده عرضه می‌شود.

این مسئول به واردات مقدار 2 هزار و 500 تن گوشت مرغ منجمد توسط شرکت آروین پروتئین خوی به منظور تنظیم بازار استان اشاره کرد و تصریح کرد: در این زمینه مقرر شده از چهاردهم ماه جاری هر هفته مقدار 150 تن گوشت مرغ منجمد از گمرکات ترخیص و در شبکه‌های تعیین شده توزیع شود.

به گفته اکبری به منظور تثبیت قیمت گوشت مرغ در ایام ماه مبارک رمضان از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان مقدار 6 هزار تن کنجاله سویا برای صنعت مرغداری اختصاص یافته که 5 هزار و 600 تن آن جذب و ذخیره‌سازی شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه به ازای اختصاص کنجاله سویا به مرغداران، مرغ یارانه‌ای به قیمت 47 هزار ریال توزیع شد، خاطرنشان کرد: در این راستا 9 فقره تفاهمنامه سه‌جانبه بین سازمان بازرگانی سابق، شرکت پشتیبانی امور دام و کشتارگاه‌های صنعتی طیور در سطح استان منعقد و حدود 700 تن از 12 تیر تا سه مرداد ماه سال جاری در سطح استان توزیع شد.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول