اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات قزوین:

مجمع عمومی خانه مطبوعات قزوین شهریورماه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس خانه مطبوعات قزوین از برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات قزوین در شهریورماه جاری در قزوین خبر داد.

مجمع عمومی خانه مطبوعات قزوین شهریورماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی ‌علی‌محمدی عصر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره هر ساله توسط خانه مطبوعات این استان برگزار می‌شود.

علی‌محمدی با بیان اینکه خبرنگاران سرمایه‌های کشور هستند، تصریح کرد: خبرنگاران برای انتقال اخبار از هیچ کاری دریغ نکرده و در تحولات اجتماعی نقش حساس و فعالی داشته و نزدیک به 180 سال است که خبرنگاران در تمام عرصه‌ها، جاده پرفراز و نشیب اطلاع‌رسانی را پیموده‌اند.

‌رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با بیان اینکه حضور خبرنگاران یار و پشتیبان تمام مردم و دولت است، اذعان کرد: در سال‌های دفاع مقدس این خبرنگاران بودند که با به تصویر کشیدن صحنه‌های نبرد شوق ملی را در مردم ایران به وجود آورده و در مراسم ملی و مذهبی اخبار را به گوش مردم رسانده و آنان را از تمام اتفاقات آگاه می‌کردند.

علی‌محمدی با اشاره به ویژگی‌های شایسته خبرنگاران بیان کرد: خبرنگاران از ویژگی‌های ارزنده‌ای برخوردار هستند که یکی از برترین آنها، رهاسازی از اسارت سیاست‌بازان است.

وی افزود: خبرنگاران همیشه در انعکاس رخداد‌ها حضور داشته و در این مسیر نیز به اهداف خود نایل شده‌اند و همواره در حال تلاش و کوشش هستند.

علی‌محمدی عنوان کرد: جامعه هر روز در حال پیشرفت است و خبرنگاران با توجه به ظرفیت‌هایشان به قطع با قدرت تفکر و تأمل خویش از پس ناهنجاری‌های جامعه بر‌می‌آیند.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با اشاره به اینکه خبرنگاران نمایندگان اذهان عمومی هستند، اضافه کرد: آنها حداقل مزایا را دریافت می‌کنند و به سختی معیشت خود را می‌گذرانند.

خبرنگار انتقاد می کند اما انتقام نمی‌گیرد

علی‌محمدی خاطرنشان کرد: خبرنگار کسی است که انتقاد می‌کند ولی انتقام نمی‌گیرد، امنیت شغلی ندارد ولی یار و یاور امنیت کشور است و خبرنگار چشم و گوش زیبای جامعه است.

علی‌محمدی با بیان اینکه تعداد خبرنگاران عضو خانه مطبوعات استان قزوین در گذشته 460 نفر بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر باتوجه به افزایش 10 نشریه و 356 خبرنگار و روزنامه‌نگار عضو خانه مطبوعات استان قزوین فعالیت می‌کنند و 45 درصد از آنها زن و 55 درصد آنها مرد هستند که نیمی از خبرنگاران فعال در خانه مطبوعات قزوین متأهل و نیمی دیگر مجرد هستند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات و کلاس‌های آموزشی و پیشرفته تصریح کرد: برای خبرنگاران تسهیلاتی معادل بیش از 120 میلیون تومان و یک واحد آپارتمان سه ماهه در شهر مشهد مقدس که تا دو سال دیگر در اختیار خانه مطبوعات استان قزوین است، قرار می‌گیرد.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با بیان اینکه نیاز اساسی خانه مطبوعات استان قزوین ایجاد تعاونی مصرف است، بیان کرد: تا زمانی که این امکانات برای خانه مطبوعات استان قزوین فراهم شود از امکانات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان بهره‌ می‌گیریم.

وی با اشاره به مخالفت خانه مطبوعات استان قزوین از اجاره دادن نشریات در قزوین اذعان کرد: خانه مطبوعات این استان اجاره کردن نشریات را کاری غیرفرهنگی می‌داند. 

وی تأکید کرد: مراسم روز خبرنگار در 22 مرداد ماه جاری در حسینیه امینی‌ها برگزار می‌شود.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین در خاتمه گفت: خبرنگاران این استان می‌توانند تا 19 مردادماه مدارک لازم را برای بیمه تکمیلی ارائه دهند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول