اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تحلیل گروه‌بندی تیم‌های لیگ دسته اول ایران

ماشین‌سازی و گسترش فولاد هم گروه شدند/ شهرداری تبریز در غربت ماند

خبرگزاری فارس: لیگ دسته اول ایران قرعه‌کشی شده و تیم‌های همشهری ماشین‌سازی و گسترش فولاد در یک گروه قرار گرفتند اما دیگر تیم تبریز شهرداری در قرعه مقابل قرار گرفت.

ماشین‌سازی و گسترش فولاد هم گروه شدند/ شهرداری تبریز در غربت ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مراسم قرعه‌کشی لیگ دسته اول فوتبال برگزار شد که 28 تیم حاضر در دو گروه تقسیم شدند.

گروه‌بندی به شرح زیر است:

گروه اول

گسترش فولاد تبریز، پاس نوین همدان، مس سرچشمه کرمان، ابومسلم مشهد، شهرداری اراک، داماش ایرانیان، نفت مسجد سلیمان، استقلال اهواز، تربیت آهن بافق یزد، گل‌گهر سیرجان، نساجی مازندران، شاهین بوشهر، ماشین‌سازی تبریز و اتکای گلستان.

گروه دوم

پاس همدان، ‌شهرداری یاسوج، راهیان کرمانشاه، مس رفسنجان، کاوه تهران، نیروی زمینی تهران، صنعتی خوزستان، ملی حفاری اهواز، برق شیراز، فولاد یزد، ایرانجوان بوشهر، شهرداری تبریز، سایپای شمال و شهرداری بندرعباس.

تحلیل گروه اول

با نگاهی به این گروه مشخص می‌شود که نسبت به گروه مقابل سخت‌تر است.

از سه تیم سقوط کرده لیگ برتر در فصل گذشته دو تیم شاهین‌بوشهر و مس سرچشمه در این گروه قرار دارند. ماشین‌سازی تبریز، نساجی قائم‌شهر، استقلال اهواز، ابومسلم مشهد و شاهین بوشهر که هم سابقه حضور در بالاترین سطح لیگ ایران را داشته و هم به پشتوانه تماشاگر تیم مردمی و ریشه‌دار هستند در این گروه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

در این گروه تیم‌های گسترش فولاد تبریز دو سال پیش و ماشین‌سازی تبریز سال گذشته در یک قدمی صعود به لیگ برتر بازماندند. در واقع می‌توان به این گروه مرگ را نام داد، زیرا مدعیان صعود در این گروه به مراتب بیشتر از گروه مقابل است.

تیم دوم پاس همدان با پسوند نوین در این گروه قرار دارد.

تحلیل گروه دوم

شهرداری تبریز که سال گذشته از لیگ برتر سقوط کرده در این گروه قرار دارد. در این گروه به غیر از شهرداری تبریز، تنها پاس همدان و برق شیراز تجربه لیگ برتر را دارند. شهرداری بندرعباس نیز از تیم‌های مدعی سال گذشته بود. تیم‌های راهیان کرمانشاه و ملی حفاری اهواز در این گروه نخستین حضور خود در لیگ دسته یک را تجربه می‌کند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول