اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

قصه تلخ تجلیل از خبرنگاران آملی/ تجلیل با طعم تبعیض

خبرگزاری فارس: تجلیل از خبرنگاران شهرستان آمل در روز خبرنگار، روی دیگری از تجلیل از خبرنگاران را نشان داد.

قصه تلخ تجلیل از خبرنگاران آملی/ تجلیل با طعم تبعیض

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، از سال گذشته که بنای تجلیل از پیشکسوتان و خبرنگاران شهرستان آمل گذاشته شده بود انتظار می‌رفت رسم خوبی برای این روز پایه‌گذاری شده باشد.

در سال گذشته تجلیل از خبرنگاران در شبی به یادماندنی برگزار شده بود و امسال اگرچه تلاش شد مراسمی مانند سال گذشته برگزار شود ولی این‌گونه نشد.

از زمانی برگزاری مراسم اعلام شده بود تجلیل با طعم تبعیض کام خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای این شهرستان را تلخ کرد.

به بهانه این مراسم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در صدد راه‌اندازی شعبه خانه مطبوعات مازندران در آمل بود که با مخالفت خبرنگاران این شهرستان مواجه شد.

انتصابی بودن نماینده خانه مطبوعات آمل که رئیس اداره ارشاد آمل و رئیس خانه مطبوعات مازندران از آن به عنوان رابطی یک ماهه نام بردند در حالی صورت گرفت که حکم نماینده این خانه امروز به وی تقدیم شد.

در زمان اعطای این حکم، قریب به نیمی از فعالان رسانه‌ای شهرستان آمل به نشانه اعتراض و موافق نبودن با انتصابی که از وابستگی بی‌چون و چرای این شعبه به اداره ارشاد خبر می‌دهد در بیرون از سالن حضور داشتند.

همچنین کسانی که به عنوان نماینده خبرنگاران برای سخنرانی در این مراسم انتخاب شده بودند به دلیل رفتار گزینشی برگزارکنندگان آن، نتوانستند دغدغه‌ها و مشکلات خبرنگاران شهرستان را بیان کنند.

به دلیل فرمایشی و کنترل شده بودن سخنان این سخنرانان، روز خبرنگار بدون بیان دغدغه فعالان رسانه‌ای این شهرستان صورت گرفت.

نادیده گرفتن جایگاه خبرنگاران زن در این شهرستان که نیمی بیشتر از جمعیت خبرنگاران آملی را تشکیل می‌دهد نیز از دیگر گلایه‌های فعالان رسانه‌ای آمل بود که در راه‌اندازی شعبه خانه مطبوعات و نیز خبرنگاران سخنران رعایت نشده بود.

همچنین در این مراسم که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و رئیس خانه مطبوعات استان نیز حضور داشتند، تعدادی از پیشکسوتانی که قرار بود تجلیل شوند به دلیل اعتراض به قرار گرفتن افرادی غیرپیشکسوت و رعایت نکردن حرمت بزرگان این عرصه، سالن مراسم را ترک کردند و حاضر به دریافت لوح و هدایای خود نشدند.

در این مراسم از 32 خبرنگار شهرستان آمل شامل پنج خبرنگار برتر تجلیل شد که خبرنگاران فارس در این شهرستان در زمره این خبرنگاران برتر بودند.

همچنین قرار بود از 10 خبرنگار پیشکسوت آملی تجلیل شود که با اعتراض پیشکسوتان، از تنها سه خبرنگار فعال حاضر در عرصه خبر که به عنوان پیشکسوت در لیست قرار داشتند تجلیل شد.

انتهای‌پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول