اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست رسیدگی به اشتغال زنان روستایی عنوان شد

پرداخت ضعیف تسهیلات به آموزش‌دیدگان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مسئول ترویج و نظام بهره‌برداری سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت تسهیلات به آموزش‌دیدگان بخش کشاورزی در این استان ضعیف است.

پرداخت ضعیف تسهیلات به آموزش‌دیدگان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد امیری عصر دوشنبه در نشست رسیدگی به وضعیت زنان روستایی و عشایری در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بخش اعظمی از مخاطبین و مراجعین سازمان جهاد کشاورزی، زنان هستند و جایگاه بانوان در این سازمان مطلوب است.

مسئول ترویج و نظام بهره‌برداری جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از مجموع افرادی که در سال‌های اخیر از سوی این واحد در بخش کشاورزی متناسب با علم روز دنیا آموزش دیدند، تعداد بسیار اندکی موفق به عبور از مرحله بانکی و دریافت تسهیلات شدند.

وی با بیان اینکه عملکرد استان در بخش پرداخت تسهیلات بسیار ضعیف بوده است، ادامه داد: کمک‌های بلاعوض به روستائیان و عشایر برای تولید و ایجاد شغل ضروری است و اگر ما واقعا به دنبال افزایش تولید و ایجاد درآمد در روستاها هستیم باید این کار را انجام دهیم.

امیری تصریح کرد: باید بانک اطلاعات زنان روستایی و عشایری را تهیه کنیم تا برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه کارشناسی و دقیق و مؤثر باشد.

مسئول ترویج و نظام بهره‌برداری جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مسائل مربوط به زنان روستایی را باید به صورت سیستمیک و منسجم برطرف کنیم که این از وظایف حوزه بانوان استانداری است.

این مسئول در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از ورود 6 هزار نفر روز به فعالیت‌های کشاورزی و ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها خبر داد و گفت:‌ از تعداد 470 عضو شرکت‌های خدمات مهندسی کشاورزی تعداد زیادی را زنان تشکیل می‌دهند که نشان از فعال بودن زنان در فعالیت‌های بخش کشاورزی است.

وی، زنان روستایی و عشایری را خلاق و مستعد خواند و ابراز داشت: حمایت از این افراد برای کاهش مهاجرت‌ها و ایجاد شغل و درآمد در روستاها ضروری است.

امیری از رسانه‌ ملی خواست تا اهداف مرتبط با مسائل زنان روستایی را حمایت کنند.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول