اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند:

دماوند در جذب تسهیلات بانکی بخش کشاورزی پیشرو است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: شهرستان دماوند در جذب تسهیلات بانکی کشاورزی، رتبه نخست استان تهران را به خود اختصاص داد.

دماوند در جذب تسهیلات بانکی بخش کشاورزی پیشرو است

حمیدرضا خلیلی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: خوشبختانه بهره‏برداران شهرستان دماوند سال گذشته در جذب این امکانات مالی در صدر شهرستان‏های استان تهران قرار داشتند.

وی ادامه داد: این تسهیلات مالی می‏تواند کشاورزان را در مسیر تولید محصولات باغی و زراعی کمک کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اضافه کرد: برخی بر این تصور هستند که برای برگزاری همایش‏های کشاورزی باید از اساتید دانشگاهی و تحصیل‏کردگان رشته کشاورزی استفاده کرد.

خلیلی تصریح کرد: اما تجربه بزرگ حاصل از افتخار چندین سال خدمت به کشاورزان شهرستان دماوند این مهم را به من اثبات کرده است با احترام به جایگاه والای اساتید و کارشناسان کشاورزی، هیچ شخصی کاردان‏تر از خود بهره‏برداران نیست.

وی اضافه کرد: از این رو، در برنامه‏های اخیر و آتی حوزه کشاورزی شهرستان دماوند به طور قطع از وجود این عزیزان به عنوان کارشناسان کشاورزی بیش از پیش استفاده می‏شود.

*اعتبارات پرداختی بیمه 8 برابر آورده کشاورزان است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: پارسال میزان اعتبار پرداختی برای جبران زیان بهره‏برداران دماوندی از محل صندوق بیمه کشاورزی هشت برابر آورده آنها بود.

خلیلی اظهار داشت: صندوق بیمه کشاورزی در راستای حمایت از بهره‏برداران این بخش ایجاد شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته بهره‏برداران شهرستان دماوند اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال را به صندوق بیمه کشاورزی پرداخت کردند.

خلیلی اضافه کرد: اما در همان سال از محل این صندوق اعتباری بالغ بر 320 میلیارد ریال در قبال خسارات وارده به تولیدات کشاورزی به بهره‏برداران این شهرستان پرداخت شد.

*بیمه مایه سربلندی کشاورز است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، پیوستن به صف بیمه‏شدگان صندوق بیمه کشاورزی و استفاده از این چتر سایه‏گستر حمایتی را مایه سربلندی بهره‏برداران خواند.

وی ادامه داد: کشاورزی در همه سطوح خود نظیر باغداری، دامداری و زراعی همواره در معرض خطرات مختلف زیست‏محیطی و اقلیمی قرار دارد.

خلیلی اضافه کرد: از این رو، بیمه می‏تواند به عنوان چتری حمایتی خاطری آسوده در هنگام فعالیت و جبران‏کننده خسارات احتمالی وارده در زمان وقوع حوادث را به ارمغان آورد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند افزود: یک بیمه‏شده بخش کشاورزی به هنگام بروز خسارات با سربلندی به محل صندوق مراجعه و مطالبات خود را دریافت می‏کند.

وی ادامه داد: اما بهره‏بردارانی که با سهل‏انگاری برای بیمه تولیدات خود اقدامی صورت نمی‏دهند پس از حوادث باید در انتظار معدود اعتبارات در هاله‏ای از ابهام ستاد حوادث استانداری بمانند.

خلیلی، شان یک تولیدکننده بخش‏های کشاورزی را بسیار بالاتر از حد در انتظار ماندن برای مقادیری ناچیز از محل ستاد حوادث خواند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، همانگونه که از روایات و احادیث نبوی و ائمه اطهار (ع) بر می‏آید یک کشاورز نزد خداوند متعال دارای ارج و قرب بی‏بدیلی است.

وی ادامه داد: از این رو، بهره‏برداران زحمتکش می‏توانند با سود جستن از امکان ایجاد شده در قالب صندوق بیمه کشاورزی موجبات سربلندی خود و خانواده را تامین کنند.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول