اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بوشهر خبر داد

رشد 23 درصدی صادرات کالا از بندر بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر از رشد 23درصدی صادرات کالا از بندر بوشهر خبر داد.

رشد 23 درصدی صادرات کالا از بندر بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمد راستاد صبح امروز در دیدار مسئولان بندر بوشهر با امام جمعه بوشهر بهسازی، توسعه ظرفیت‌ها و ارتقاء کیفیت تجهیزات بنادر را از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان عنوان کرد و گفت: کوشیده‌ایم با اقدامات زیرساختی در زمینه جذب کشتی و امکانات توسعه‌ای، افزایش رقابت‌پذیری و حداقل رساندن هزینه‌ها و بازاریابی مناسب جایگاه بنادر استان بوشهر را در میان بنادر کشور نمونه کنیم.

راستاد همچنین با اشاره به اهتمام به‌کارگیری ظرفیت جزیره نگین و عباسک برای توسعه بندر بوشهر افزود: میزان صادرات کالا از بنادر استان در 4 ماهه اول امسال با وجود فشار تحریم‌ها 1 میلیون و 668 هزار تن بوده که این میزان رشد 23 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این اداره کل در سال جاری، جاده دسترسی به جزیره نگین است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، مابقی طرح‌ها نیز در هفته دولت امسال افتتاح می‌شوند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حجم بارگیری کالاهای مختلف از بندر بوشهر به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس در سال گذشته با 87 درصد رشد به 812 هزار و 796 تن رسید.

راستاد اضافه کرد: مهم‌ترین مقصد کالاهای صادراتی بندر بوشهر به ترتیب کشورهای قطر، کویت، عراق و عربستان سعودی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: در سال گذشته 112 هزار و 500 نفر در مسیر دریایی گناوه و خارک و 144 هزار و 973 نفر نیز در مسیر دریایی بوشهر به خارک تردد کردند.

راستاد اضافه کرد: سال گذشته 58 حادثه دریایی داشتیم که نسبت به مدت مشابه در سال 89، 39 درصد کاهش داشته است و در این حوادث 394 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند و 21 کشته و شش نفر نیز مفقود شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به عملکرد نوروزی بندر بوشهر ادامه داد: در نوروز 91، 710 هزار نفر از گشت‌های مختلف دریایی استان بوشهر استفاده کردند.

امام جمعه بوشهر نیز گفت: حوزه بنادر و دریانوردی استان بوشهر همواره از ایمن‌ترین و پررونق‌ترین حوزه‌های تجارت دریایی کشور بوده است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری با تأکید بر نقش حیاتی بنادر در توسعه و رونق تجاری و اقتصادی و اظهار خرسندی از عملکرد خوب اداره کل بنادر و دریانوردی استان در جلب رضایت عمومی مردم بر گسترش هسته نگهداری کانتینری محصولات در بنادر اصلی استان، به‌روزرسانی حوزه آی‌تی و مدیریتی و مجهز کردن آن به سیستم دفاعی الکترونیکی اداره کل بنادر و دریانوردی استان تأکید کرد.

صفایی‌بوشهری همچنین خواستار بررسی کارشناسانه ترمینال نگهداری کالا در بندر بوشهر به‌منظور بهبود زیرساخت‌های آن و تلاش برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر در ترمینال مسافربری خارگ شد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول