اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد

رشد 32 درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر امام

خبرگزاری فارس: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از افزایش 32 درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر امام خبر داد.

رشد 32 درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر امام

علی‌رضا خجسته امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بندر امام اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون تخلیه و بارگیری انواع کالای کانتینری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تخلیه و بارگیری کالای کانتینری طی چهار ماهه نخست امسال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به مرز 50 هزار و 515 تیو (teu) رسید.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، در چهار ماهه نخست امسال جابجایی این نوع کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 32 درصد رشد برخوردار بود.

خجسته، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای کانتینری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) را در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از 282 هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال پیش افزایش چشمگیری داشته است.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه تصریح کرد: از این میزان تخلیه و بارگیری عمده کالاهای صادراتی محصولات پتروشیمی بوده و جذب کالاهای جدیدی نظیر کالاهای یخچالی و مواد پروتئینی نقش به سزایی در افزایش واردات کانتینری از طریق بندر امام داشته است.

وی افزود: سهم تخلیه در عملیات کانتینری این بندر طی سال جاری 55 درصد بوده که رشدی 61 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول