اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش مرکز نجوم ادیب اصفهان خبر داد

برگزاری دوره‌‌‌های فشرده نجومی ویژه خبرنگاران

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش مرکز نجوم ادیب اصفهان گفت: این مرکز در صورت تمایل خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌های گروهی دوره‌های ویژه و فشرده نجومی را برای خبرنگاران برگزار می‌کند.

برگزاری دوره‌‌‌های فشرده نجومی ویژه خبرنگاران

ژاله موزون در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: مرکز نجوم ادیب اصفهان در نظر دارد برای توسعه علم نجوم بین علاقه‌مندان اهل قلم، در صورت تمایل خود آنها، دوره‌های مخصوص نجوم را با تخفیف ویژه خبرنگاری برگزار کند.

وی در مورد برنامه‌های آتی مرکز نجوم ادیب اصفهان با بیان اینکه برگزاری آزمایشگاه نجومی یکی از این برنامه‌ها است، تصریح کرد: در این آزمایشگاه مباحثی مانند، ساعت‌های آفتابی، طیف‌نگاری، جهت‌یابی و آشنایی با ابزار‌های نجومی در نظر گرفته شده است.

رئیس آموزش مرکز نجوم ادیب اصفهان تاکید کرد: البته علاقه‌مندان در نظر داشته باشند که شرکت در آزمایشگاه نجومی منوط به گذراندن دوره رصد نجومی است.

وی با اشاره به برپایی باشگاه نجوم در هفته آینده، تاکید کرد: در تاریخ 23 مرداد این باشگاه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برپا می‌شود.

موزون با بیان اینکه از دیگر اهداف مرکز نجوم ادیب اصفهان برگزاری دوره‌های نجومی ویژه خانواده‌های اصفهانی است، تصریح کرد: در این دوره‌ها خانواده‌های اصفهانی تنها با یک تماس تلفنی و هماهنگی قبلی و به صورت جمعی می‌توانند از رصد‌های عمومی ویژه مرکز، با مبالغی جزئی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات مرکز نجوم ادیب برپایی جلسات مشاوره علمی است که این جلسه پنج‌شنبه هر هفته (ساعت 9 تا 12) در این مرکز برگزار می‌شود.

رئیس آموزش مرکز نجوم ادیب اصفهان گفت: این مرکز برای ارتقای سطح کیفی و کمی خود، با موافقت هیئت امناء، وسایل اختصاصی نجومی مانند سه‌پایه، تلسکوپ 12 اینچی داپسونی و فیلترهای خورشیدی را خریداری کرده است.

وی در مورد شهریه‌های مرکز نجوم ادیب اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه قیمت دوره‌های نجومی مرکز براساس دستورالعمل شورای شهر تصویب می‌شود، بنابراین قیمت‌های مرکز نجوم ادیب نسبت به سایر مراکز نجومی بسیار اندک است.

موزون اشاره‌ای به شهریورماه سال جاری کرد و بیان داشت: در این ماه برگزاری کارگاه آموزشی استلاریوم (نرم‌افزارهای شبیه‌ساز آسمان) در دستور کار مرکز نجوم ادیب اصفهان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در نرم‌افزارهای شبیه‌ساز علاقه‌مندان می‌توانند با داشتن طول و عرض جغرافیایی منطقه خود، موقعیت اجرام آسمانی را پیدا کنند.

به گزارش فارس، از جمله اقدامات خوب سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان، طی چند ماه اخیر، تحویل پست مدیریتی این مرکز به رئیس فعلی است که برخلاف گذشته مرکز را از آرامش بهتری برخوردار کرده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول