اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد دیه کشور

برگزاری بیش از 200 جشن گلریزان در کشور

خبرگزاری فارس: قائم مقام ستاد دیه کشور گفت: در ایام ماه مبارک رمضان امسال بیش از 200 جشن گلریزان در سطح کشور پیش‌بینی شده و در حال اجراست.

برگزاری بیش از 200 جشن گلریزان در کشور

 به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، جعفر قلی در مراسم جشن گلریزان آزادسازی زندانیان معسر و نیازمند جرایم غیرعمد استان کرمانشاه که در سالن انتظار برگزار شد اظهار کرد: رسالت خطیر ستاد مردمی دیه رسیدگی به امور زندانیان معسر و نیازمند است.

قلی افزود: اعضا این ستاد با تلاش بی‌وقفه خود گام‌های بسیار مثبتی در جهت آزاد‌سازی زندانیان نیازمند برداشته‌اند.

وی ادامه داد‌: در ایام ماه مبارک رمضان امسال بیش از 200 جشن گلریزان در سطح کشور پیش‌بینی و در حال اجراست و با همت خیران می‌توان تعداد بیشتری از زندانیان را آزاد کرد.

قلی تصریح کرد‌: در سال گذشته حدود دوازده هزار و 783 نفر از طریق ستاد دیه در سطح کشور آزاد شده‌اند که از این تعداد 348 نفر خانم‌، 5028 نفر دیه و مابقی جرائم مالی‌، مهریه‌، نفقه و... بوده است.

قائم مقام ستاد دیه کشور خاطرنشان کرد‌: نخستین اقدام ستاد دیه اخذ رضایت و گذشت شکات است و در این راستا بیش از 52.46 درصد در سال گذشته از شکات رضایت حاصل شده است.

قلی کمک‌های دولتی‌، مردمی و تسهیلات بانک‌ها را از جمله منابع پرداخت دیون شکات توسط ستاد دیه اعلام کرد و افزود: در سال گذشته حدود 13 میلیارد تومان توسط بانک‌ها تسهیلات در اختیار مددجویان واجد شرایط قرار گرفته و حدود 2 میلیارد تومان نیز به صورت بلاعوض واگذار شده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان نیز گفت: در سال 90 بیش از 260 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان از طریق این ستاد با پرداخت بیش از 84 میلیارد ریال از زندان آزاد شده‌اند‌.

بابک ترابی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون نیز حدود 144 نفر با پرداخت بیش از 40 میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی‌، دولتی‌، اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان و همچنین تسهیلات بانکی آزاد و به آغوش جامعه باز گشته‌اند‌.

ترابی گذشت شکات در سال‌جاری را حدود 25 میلیارد ریال عنوان و بر اشاعه فرهنگ گذشت و ایثار در سطح جامعه تاکید و خواستار توجه شکات به اجر معنوی و اخروی این امر خداپسندانه شد‌.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول