اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم خبر داد

امام‌زاده‌های سمیرم میزبان حافظان و قاریان قرآن

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم گفت: امام‌زاده‌های شاخص سمیرم در ماه مبارک رمضان میزبان حافظان و قاریان قرآن کریم می‌شوند.

امام‌زاده‌های سمیرم میزبان حافظان و قاریان قرآن

علی مبشری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن فرصت مناسبی برای پرورش روحی علاقه‌مندان به منظور استفاده از معنویات ماه مبارک رمضان دانست و اظهار کرد: هم‌زمان با حلول ماه مبارک رمضان طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در چهار امام‌زاده شاخص شهرستان از جمله امام‌زاده سلطان ابراهیم سمیرم، امام‌زاده بی‌بی نازبانو شهر حنّا، امام‌زاده نازخاتون شهر کمّه و امام‌زاده معصومه خاتون ونک با حضور علاقه‌مندان به کلام الهی آغاز شده است.

وی اجرای این طرح را در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: طرح بزرگ تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ در کشور اجرا می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم سهمیه شهرستان سمیرم را 320 نفر حافظ و قاری اعلام کرد و گفت: تاکنون 360 نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که 95 درصد متقاضیان در این طرح بانوان هستند.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام برای شرکت در این دوره‌ها از 21 تیرماه آغاز شده و هم‌چنان ثبت‌نام از علاقه‌مندان در راستای شرکت در کلاس‌ها ادامه دارد.

مبشری در ادامه آغاز این طرح بزرگ قرآنی را از ابتدای ماه مبارک رمضان دانست و گفت: حفظ جزء 30 برای سنین 12 سال، حفظ دو جزء یک و 30 برای سنین 12 تا 19 سال و حفظ سه جزء یک، دو و 30 نیز برای سنین بالاتر از 19 سال تا پایان اسفندماه جاری در دستور کار این طرح است که در انتها با اعطای گواهینامه رسمی و اهدای جوایز نفیس به قید قرعه به پایان می‌رسد.

*اجرای طرح نشاط معنوی در دو امام‌زاده شاخص سمیرم

وی اجرای طرح نشاط معنوی در تابستان امسال را یکی دیگر از برنامه‌های اداره اوقاف دانست و تصریح کرد: با هدف سوق دادن جوانان به عرصه‌های دینی و فضاسازی معنوی، طرح تابستانی نشاط معنوی در بقاع متبرکه امام‌زاده سلطان ابراهیم سمیرم و بی‌بی نازبانو شهر حنّا در حال اجرا است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی طرح تابستان نشاط معنوی برای سنین 8 تا 16 سال در نظر گرفته شده است، گفت: در برنامه آموزشی این طرح آموزش قرآن،‌ آداب اجتماعی، داستان پیامبران و ائمه، آموزش احکام و اصول اعتقادات، آموزش هنر، ‌مباحث اخلاقی و به ویژه هنجارهای ارتباطات اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: این طرح از 10 تیرماه آغاز و تا 26 مردادماه ادامه دارد.

مبشری هم‌چنین به دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم در این ماه مبارک خبر داد و گفت: جزءخوانی قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان در امام‌زاده سلطان ابراهیم سمیرم و امام‌زاده بی‌بی نازبانو شهر حنّا از ساعت هفت عصر تا پیش از اذان مغرب اجرا می‌شود.

*تقدیر از خبرنگاران در امام‌زاده شاخص شهرستان

وی ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: با توجه به موقعیت امروز نظام جمهوری اسلامی نقش و رسالت رسانه‌های گروهی در انتقال رخدادهای اجتماعی و فرهنگی به نسل نو بسیار مهم و حساس است.

وی ادامه داد: خبرنگاران رسالت سنگینی در انتقال و گسترش فرهنگ شهدا دارند و در این زمینه باید روحیه تحمل‌پذیری بالایی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان سمیرم با 120 مسجد، 26 حسینیه و 23 امام‌زاده در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/ح10/ط400

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول