اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی

آزمایشگاه درمانی امامزاده جعفر گچساران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان استانی و محلی، آزمایشگاه درمانی مرکز دهستان امامزاده جعفر گچساران افتتاح شد.

آزمایشگاه درمانی امامزاده جعفر گچساران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، آزمایشگاه درمانی مرکز دهستان امامزاده جعفر(ع) گچساران صبح امروز و با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مسئول امور آزمایشگاهی این دانشگاه، رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

هزینه 400 میلیون ریالی برای راه‌اندازی آزمایشگاه امامزاده جعفر

رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران در آئین افتتاح آزمایشگاه درمانی امامزاده جعفر اظهار کرد: این آزمایشگاه پس از تعمیر مکان و تجهیز و آماده‌سازی اکنون مورد استفاده عموم مردم قرار گرفته است.

ستار اسدپور با اشاره به روند افزایشی و ارتقای سطح بهداشتی تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه به ویژه در سال‌های گذشته، توسعه مراکز بهداشتی و درمانی در گچساران روند مطلوبی داشته است.

وی ابراز داشت: برای ارتقای سطح سلامت و بهبود کیفیت بهداشتی و درمانی باید همکاری‌ها و هماهنگی‌ها میان مسئولان و مردم گسترش یابد.

اسدپور راه‌اندازی آزمایشگاه درمانی امامزاده جعفر(ع) را از جمله اقدامات و تلاش‌های شبکه بهداشت و درمان گچساران در راستای ارتقای سطح بهداشت و درمان در این شهرستان عنوان کرد.

وی بیان داشت: این آزمایشگاه به امکانات و تجهیزات استاندارد مجهز شده و مردم این منطقه برای انجام تمامی آزمایش‌های سطح یک نیازی به مراجعه به مرکز شهر ندارند.

اسدپور گفت: یک نیروی کاردان علوم آزمایشگاهی نیز برای این آزمایشگاه استخدام شده و آزمایش‌های گروه خونی، قند خون، چربی خون، آزمایش‌های ادرار و مدفوع و کلیه آزمایش‌های اولیه که توسط پزشک عمومی تجویز می‌شود، در این آزمایشگاه قابل انجام است.

وی زیربنای ساختمان آزمایشگاه را 45 متر عنوان و تصریح کرد: برای آگاهی مردم از خدمات این آزمایشگاه باید اطلاع‌رسانی گسترده‌ای صورت گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران عنوان داشت: این آزمایشگاه جمعیت حدود 7 هزار نفری روستاهای این منطقه را زیر پوشش قرار می‌دهد.

اسدپور یادآور شد: افزون بر 250 میلیون ریال از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به منظور تجهیزات این آزمایشگاه اختصاص یافت.

وی افزود: 150 میلیون ریال نیز از طریق شبکه بهداشت و درمان برای تعمیرات و تکمیل تجهیزات این آزمایشگاه هزینه شد.

اسدپور خاطرنشان کرد: آزمایشگاه درمانی امامزاده جعفر افزون بر 9 خانه بهداشت روستایی در این منطقه را زیر پوشش خدمات آزمایشگاهی قرار می‌دهد.

اسدپور با اشاره به لزوم راه‌اندازی آزمایشگاه در این منطقه گفت: روستاهای جهادآباد، نارک، پیرسبز، بیزگه و هسته‌کوه از جمله روستاهایی است که زیر پوشش خدمات آزمایشگاهی امامزاده جعفر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول