اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بیرجند خبر داد

افتتاح 41 پروژه شهرداری بیرجند همزمان با هفته دولت

خبرگزاری فارس: شهردار بیرجند از افتتاح 41 پروژه شهری در محدوده بیرجند در هفته دولت با اعتبار 10.5 میلیارد تومان خبر داد.

افتتاح 41 پروژه شهرداری بیرجند همزمان با هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدجواد وحدتی‌فر پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد به بیان گزارش عملکردی از مجموعه شهرداری بیرجند پرداخت.

وی اظهار کرد: این مجموعه در افقی جدید و در یک برنامه بلند مدت پنج ساله با تعریف پروژه‌های زیرساختی و بررسی مشکلات و کمبودهای شهر، اعتباری معادل 72 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است.

*اطلس نیازهای محلات شهر بیرجند تهیه شده است

شهردار بیرجند ادامه داد: در این افق اطلس نیازهای محلات شهر نیز در این برنامه کوتاه‌مدت تهیه شده است که در این اطلس نیز 21 پروژه پیش‌بینی شده است و در سال 91 نیز برای این برنامه اعتبار 5 میلیاردی پیش‌بینی شده است.

وی از اجرای موزاییک‌فرش خیابان‌ها ،خط کشی عابر پیاده، اجرای دیوار ساحلی، احداث فضای سبز، احداث گذرگاه و بازسازی پل‌های ایستگاه اتوبوس به عنوان نمونه‌هایی از نیازهای این اطلس یاد کرد.

*جذب سرمایه‌گذار نخستین سیاست مجموعه شهرداری بیرجند

شهردار بیرجند در ادامه با اشاره به سیاست‌های این مجموعه از جذب سرمایه‌گذار به عنوان نخستین سیاست شهرداری بیرجند یاد کرد و افزود: این اقدام با هدف اتصال اقتصاد منطقه به اقتصاد ملی، مشارکت مردم در توسعه شهری و عمران و آبادانی شهر با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی صورت گرفته است.

وحدتی‌فر به پروژه‌های شاخص افتتاح شده در هفته دولت اشاره کرد و گفت: افتتاح پارکینگ طبقاتی خیابان جمهوری اسلامی، بازار محله کارگران، پارک شقایق، کتابخانه تخصصی مدیریت شهری و اتاق مدیریت ترافیک از شاخص‌ترین پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: تا پایان سال 90 در راستای توسعه شهری سرمایه‌گذاری 20 میلیارد تومانی توسط بخش غیردولتی در شهر بیرجند فراهم شده است که مجتمع تجاری هلال احمر، تعبیه تلویزیون شهری و احداث بازارمحله از جمله این موارد به شمار می‌رود.

شهردار بیرجند ادامه داد: در سال 91 نیز جذب سرمایه‌گذار در فرهنگ‌سرای شهرداری بیرجند، پارک تجاری و شرکت‌های بازیافت و اجرای شهربازی‌های سرپوشیده پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول