اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس مطرح شد

انتقاد معاون کمیته امداد خراسان رضوی از افزایش تعرفه‌های پزشکی

خبرگزاری فارس: معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی گفت: افزایش تعرفه‌های پزشکی سبب شده مشکلات بسیاری برای مددجویان کمیته امداد در زمینه خدمات پزشکی و درمانی به وجود آید.

انتقاد معاون کمیته امداد خراسان رضوی از افزایش تعرفه‌های پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد حسین صائب ظهر امروز در سالن جلسات خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی، با اشاره به سیستم ارائه خدمات درمانی در کشور اظهار داشت: سیستم ارائه خدمات درمانی در کشور دارای مشکلات بسیاری بوده و بیمار است.

وی افزود: نظر کارشناسان این حوزه نیز این است که به صورت خوش‌بینانه 30 درصد از هزینه‌های درمانی زائد بوده از بین می‌رود در حالی که نباید این‌گونه کار کنیم که فعالیت‌ها بی‌ثمر باشد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: البته یکی از طرح‌های بسیار تاثیرگذار که در درمان سیستم ارائه خدمات درمانی کشور نقش دارد، طرح پزشک خانواده است.

وی ادامه داد: به واقع این طرحی بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و با اینکه مخالفانی داشته و مدام چوب لای چرخ آن می‌گذارند ولی امیدواریم این مخالفان به اهداف خود نرسند.

وی تصریح کرد: همواره بحث سلامت و مباحث درمانی یکی از دغدغه‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده است چرا که در سال 76 برای نخستین‌بار در کشور طرح پزشک خانواده توسط کمیته امداد اجرا شد و حتی سیستمی در همان زمان طراحی شد که برای هر یک از بیماران و مددجویان کمیته امداد پرونده‌ای ساخته شده و تمام مدارک و سوابق پزشکی آنها در این سیستم ثبت می‌شد.

صائب با اشاره به تعرفه‌های بالای پزشکی گفت: از زمانی که تعرفه‌های پزشکی به نظام پزشکی واگذار شد این تعرفه ها بسیار افزایش یافت و همین سبب شد که مشکلات بسیاری برای نه تنها بسیاری از اقشار جامعه بلکه برای مددجویان کمیته امداد نیز به وجود آید.

وی با بیان اینکه مددجویانی که زیر پوشش خدمات بیمه‌ای خویش‌فرما و یا زیر پوشش پزشک خانواده روستایی هستند دیگر زیر پوشش بیمه کمیته امداد قرار نمی‌گیرند، اظهار داشت:‌ از مجموع 300 هزار مددجو زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی، 100 هزار نفر بیمه شده ما بوده و مابقی نیز زیر پوشش بیمه خویش‌فرما ، طرح پزشک خانواده روستایی و غیره هستند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول