اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیته اخلاق پزشکی در استان اصفهان:

پزشکان وقت کافی برای بیماران صرف نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: عضو کمیته اخلاق پزشکی در استان اصفهان با بیان اینکه پزشکان وقت کافی برای بیماران صرف نمی‌کنند، گفت: فرستادن چند بیمار هم‌زمان به اتاق پزشک خلاف قانون است.

پزشکان وقت کافی برای بیماران صرف نمی‌کنند

زهره کامکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: تحقیقات در ارتباط با حقوق بیماران از حدود 10 سال پیش در ایران شکل گرفته است.

وی ادامه داد: حقوق بیماران در کشورهای مختلف با توجه به فرهنگ آن جامعه شکل می‌گیرد.

عضو کمیته اخلاق پزشکی در استان اصفهان با اشاره به اینکه حقوق بیماران در تابلو اعلانات بیمارستان‌های مختلف باید نصب شود هر چند کماکان این مورد در بیشتر بیمارستان‌ها رعایت می‌شود، افزود: تضعیف یا پایمال شدن حقوق بیماران بیشتر توسط افرادی انجام می‌گیرد که به اخلاقیات پایبند نیستند. 

کامکار تصریح کرد: آنچه در اخلاق پزشکی مطرح است اینکه پزشک با اخلاق هیچ‌گاه به بیمار خود به‌عنوان یک برگه پول نگاه نمی‌کند و یک پرستار تنها به دلیل بالا رفتن حق پلکیس خود بیمار را به چشم یک ابزار نمی‌نگرد.

وی با اشاره به اینکه مدت‌ها به‌عنوان بازرس پرونده‌های بیماران انجام وظیفه می‌کردم، افزود: در آن زمان بیشترین حقی که از بیماران ضایع می‌شد این بود که پزشکان وقت لازم که حداقل 15 دقیقه بود را  برای بیمار خود صرف نمی‌کرد که امروزه هم شاهد این موضوع هستیم.

عضو کمیته اخلاق پزشکی در استان اصفهان از روند غلطی که امروزه در بیشتر مطب پزشکان رایج شده گلایه‌مند شد و گفت: امروزه در مطب‌ها باب شده  چون پزشک فرصت ندارد به جای یک بیمار در یک زمان چندین بیمار را به اتاق پزشک راهنمایی می‌کنند که این یعنی بی‌احترامی کامل به بیمار است.

وی تاکید کرد: فرستادن همزمان بیماران برای درمان به اتاق پزشک ضمن اینکه سبب می‌شود اسرار بیماران هویدا شود که خلاف حقوق بیماران است، انجام مشاوره‌ پزشکی کافی به بیماران هم دچار مشکل می‌شود.

کامکار اضافه کرد: در این ارتباط باید برخورد جدی صورت بگیرد زیرا یک خلاف آشکار پزشکان است.

وی با بیان اینکه به وضعیت حقوق بیماران در بیمارستان‌های مختلف نمره 50 بمی‌دهم،افزود: بیمارستان‌ها از نظر دولتی، خصوصی، تخصصی، فوق تخصصی متفاوت است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول