اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگی اوقاف خراسان‌رضوی خبرداد

ثبت‌نام 4500 نفر در خراسان‌رضوی در طرح حافظان قرآن ‌کریم

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی اعلام کرد: بیش از 4 هزار و 500 نفر در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن‌ کریم ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 4500 نفر در خراسان‌رضوی در طرح حافظان قرآن ‌کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام سعید آخوندی اظهارکرد: طرح حافظان و قاریان قرآن‌ کریم در استان از 24 تیرماه در 45 بقعه متبرکه آغاز شد و تا امروز 4 هزار و 545 نفر در طرح مذکور ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ابراز داشت: در ادامه این طرح، ثبت‌نام تربیت قاریان قرآن کریم را در دستورالعمل‌های بعدی سازمان اوقاف و امور خیریه خواهیم داشت.

آخوندی خاطرنشان کرد: طرح حفظ قرآن‌ کریم در سه رده سنی برای کودکان 7 تا 12 سال جزء 30 ، نوجوانان 12 تا 18 سال جزء‌های یک و 30 و بزرگ‌سالان 18 سال به بالا جزءهای یک، دو و 30 برگزار می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی افزود: کلاس‌های حفظ در حال حاضر در 45 مکان تشکیل می‌شود و تاکنون 36 درصد سهمیه ثبت‌نام شدگان در نظر گرفته شده جهت استان محقق شده است.

وی گفت: هر کدام از شهرستان‌ها در این طرح سهمیه خاص خود را دارند که بنا به ظرفیت جمعیت استان و بقاع متبرکه تعیین شده است.

آخوندی با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان در شهرستان‌ها گفت: شهرستان گناباد با ثبت‌نام 76/1 برابر طرح مصوب تاکنون بالاترین درصد پیشرفت ثبت‌نام را داشته است و شهرستان‌های طرقبه شاندیز با 63/1 برابر و رشتخوار با 3/1 برابر در رده‌های بعدی قرار دارند و تاکنون 10 شهرستان آمار ثبت‌نام شدگان خود را تکمیل کردند.

وی این طرح را چهار ساله خواند و گفت: تا پایان این طرح خراسان‌رضوی 50 هزار نفر حافظ قرآن کریم تربیت می‌شوند و سهمیه استان در سال اول 12 هزار و 500 نفر است.

آخوندی در پایان یادآور شد: در پایان این دوره با برگزاری آزمون به برگزیدگان علاوه بر گواهی جوایز نفیسی از جمله کمک هزینه عمره، عتبات‌عالیات و مشهد مقدس اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول