اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

امام علی(ع) ارزش‌های محو شده دین را بازگرداند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: زمانی که نشانه‌ها و ارزش‌های دین محو شده بود، امام علی(ع) دوباره آنها را بازگرداند و با همه فشارها نشان داد که پای آرمان‌های خود ایستاده‌ است.

امام علی(ع) ارزش‌های محو شده دین را بازگرداند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم دومین شب از شب‌های پر فضیلت قدر در جمع زائران و مجاوران آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با اشاره به اوصاف و ویژگی‌های امیرالمومنین (ع) گفت: حضرت علی (ع) هیچ‌گاه دست از آرمان‌های خود نکشید و زمانی که نشانه‌ها و ارزش‌های دین محو شده بود، امام علی (ع) دوباره آنها را بازگرداند و با همه فشارها نشان داد که پای آرمان‌های خود ایستاده‌ است.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان در ماه رمضان سال جاری فرمودند که بعضی‌ها می‌گویند که برخی از فشارهای جهادی سبب می‌شود که ما دست از آرمان‌های خود برداریم که باید در پاسخ آنها بگوییم، اگر حضرت علی (ع) دست از آرمان‌های خود برداشت، ما هم برمی‌داریم، اما مولای متقیان (ع) هیچ‌گاه این کار را نکرد و فرمودند «اگر 70 بار کشته و زنده شوم، باز دست از آرمان‌های خود برنمی‌دارم.»

وی در ادامه با بیان اینکه قلب ماه رمضان شب‌های قدر و قلب شب‌های قدر شب بیست و یکم است، بر شب‌های قدر و بهره‌گیری از شب‌های قدر برای بقیه عمر تاکید کرد و گفت: شب‌های قدر بزرگ‌ترین و ممتازترین فرصت برای ارتباط بندگان با خداوند متعال است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنانی اوصاف مولای متقیان حضرت علی (ع) را مورد اشاره قرار داد و افزود: همه ما باید با پیروی از دستورات ایشان، رضایت خاطر مبارک آن حضرت را از اعمال و رفتار خود فراهم سازیم.

گفتنی است عاشقان مولای متقیان، مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان را در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار کردند. زائران و مجاوران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) که صفوف آنها تا خیابان‌ها و میادین اطراف حرم مطهر نیز کشیده شده بود، با سر گرفتن قرآن و مناجات با پروردگار متعال، حال و هوای خاصی از معنویت را به مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان بخشیدند.

در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان چشم‌های بیدار و بارانی زائران و مجاوران حرم مطهر از کودک و جوان و پیر در سوگ مولای متقیان اشک غم بارید و همنوا با فرزندان داغدیده آن شاه مردان ناله و مویه کرد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول